• linas fina

Vilken bok suckar du åt inombords när barnet tar fram?

Vilken bok tycker du som förälder är så tråkig att klockorna stannar men som ändå ditt barn envisas med att ta fram? Du läser den men känner bara; snaaark!
    Personligen tycker jag en bok om Lillasyster Kanin är riktigt tråkig och under en period ville dottern ha den läst för sig jätteofta.

• Svar på tråden Vilken bok suckar du åt inombords när barnet tar fram?
  • Miss Skellington

En jättehemsk My little pony-bok som dottern fick i present. Allt är så underbart, ljuvligt och fantastiskt där på Butterfly Island med ponnyerna Star Catcher, Sky Wishes, Pinkie Pie... jag kräks!
    Jag har gömt den längst ner i boklådan och hoppas att den aldrig mer ser dagens ljus.

Resistance is futile...
  • linas fina
    lövet2 skrev 2011-02-01 22:38:24 följande:
    Alla böcker om Halvan.
    Ja de där känner jag igen fast jag har inte läst någon faktiskt.
  • WPmamman

Askungen. Hon har lugnat sig nu senaste halvåret men de senaste 4 åren har det varit den sagan som gällt ett par gånger i veckan vid nattning.

• 3tjejer

En hemsk bok om Wuzzlarna på stranden från 70 talet som vi ärvde av en kompis. Jag vet mycket väl varför hon ville bli av med den nu!!

• Runguska

En stor grön sagobok där gamla fina sagor är omskrivna och personer är inte sällan "dumma i huvudet" och så vidare. Är väl inte jättepryd då det kommer till språk, men i just den boken känns språket väldigt ovärdat - helt omotiverat dessutom.

Sedan har han hos mormor och morfar "Lilla fordonsboken" - en bok som trots sitt lilla format innehåller en väldig massa fordon. Ingen text eller så bara en massa, enligt mig trista, fordon som man då ska berätta vad de heter. Den suckar jag åt när den hämtas fram ur boklådan.

Just nu är han inne i en Pippi-period och vill att jag läser Pippi Långstrump varje kväll - det är helt okej och det glädjer mig att han gått ifrån den tjocka gröna boken. Då pappa läser är det Bockarna Bruse som gäller så det är lite beroende på person vilken bok som ska läsas. Snart är jag dock igenom våra Pippi-böcker så jag ska leta upp något annat kul att läsa innan han åter hittar den gröna boken... Bra att påminnas av en tråd som denna - tack!

• 3tjejer

En annan vansinnigt irriterande bok är en sagobok med fyra klassiska sagor i som jag hade när jag var liten. Bilderna är inte på rätt sida i förhållande till texten.

• augustisten
    lövet2 skrev 2011-02-01 22:38:24 följande:
    Alla böcker om Halvan.

Ja herregud vad tråkiga de är. Och Mulle Meck...

Och så har vi någon bok med disneyfierade "klassiker" (snövit, guldlock... osv) där sagorna är helt utslätade. Den är dödstråkig.

• lokisse

MAX FUKING POTTA!!!!!

voven vill sitta pottan , voven kan inte sitta pottan

gahhhhh

Nej det tror jag inte!
  • linas fina
    lokisse skrev 2011-02-02 13:30:48 följande:
    MAX FUKING POTTA!!!!!

voven vill sitta pottan , voven kan inte sitta pottan

gahhhhh
    Hehe ja den läste jag ett antal gånger när dottern var mindre. Och några andra Max-böcker. Alla var väl ungefär lika skojiga. =)
Svar på tråden Vilken bok suckar du åt inombords när barnet tar fram?