Inlägg från: zasata
|
-
-
-
Feminist?? Nej, store bror ser dig.
Det jag tycker är så hemskt, så jävla fel, är att vi inte är lika inför lagen, om en tjej blir våldtagen och dom frågar vad hon hade på sig, om hon var full, varför hon var ensam.
Det är inte en, inte två utan TRE stycken som under 6 månaders tid frågat mig om jag är gravid. (Om jag inte förträngt någon gång.)Okej jag tränar inte direkt, eller jo det gör fan, vi bor på tredje våningen och jag har två barn som skall upp och ner och barnvagn, jag jagar barn hela tiden.. Därför är jag inte tjock, men detta tränar inte min mage.
-
-
zasata.blogspot.com/2012/01/vilken-ar-basta-m...
Nominera gärna er favorit-mamma-blogg, vinnaren får en biljett till bloggeventet (värt 350kr) + ett hemligt pris, och såklart ÄRAN

Astris Lindgrens värd och andra semesterplaner.
-
Om inte Sven Wollter får säga det här i radion, så får vi hjälpa honom att sprida det.
jippie!!!
(vinnarna är ej utsedda ännu då inte tillräckligt mycket kommentarer har kommit in!)
-
-
-
Blogga i stället för att bråka?
Jag vill bara lägga mig så jag slipper känna något.
Jag vill bara skrika rätt ut för det gör så ont i min kropp av all ångest och alla känslor som ingen förstår.
Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva.
zasata.blogspot.se/2013/03/blogga-i-stallet-for-att-braka.html
Försökt få ner mina tankar under ångesten av ADHD och Borderline och medicinering.. -
En rörig Måndags-hjärna.Klockan är 12:38 i skrivande stund.
Vaknade vid 6:15 första gången för Johnnys klocka ringde, 6:30 var det bara att gå upp för då hade han såklart väckt Leo.
Fixade en flaska välling till honom, och jag tog mig en biobics, actimel och 30mg ritalin.
Blogga i stället för att bråka?Jag vill inte skada mig själv, men det är i just dessa tillfällen jag inte kan låta bli.
zasata.blogspot.se -
Debatt ikvällBlev uppringd av SVT nyss och om jag ville vara med i Debatt i kväll.
Begravning av farmor idag,http://zasata.blogs -
-
Woho, jag vann turneringen.Idag är en sådan jag inte vill gå upp ur sängen, jag vill inte existera. Jag har tagit min medicin på tok för sent och på tok för lite för att orka. -
Förtjänar inte mina barn en fungerande, och "vanlig" mamma?
http://zasata.blogspot.se/
RitalinDet är ungefär så det känns, varje dag. Och ingen verkar vilja förstå. Hur den där timmen är, när man "bara är", så som egentligen "alla" är, fast dom tänker inte på det. Hur svårt det kan vara att gå och skriva den där matlistan, planera maten för dagen för barnen, få tiderna och rutinerna att gå ihop.
Låst och instängd -
-
Bikinin är på!Jag laddar!Just det, jag skall bara. Min snurriga hjärna!Hos min psykolog idag frågade honom och sjuksköterskan hade ringt i måndags. Va sa jag nä varför skulle hon göra?Matlagningsguide för personer med ADHD – problematik
Jo jag hade ringt i fredags, och hade någon fråga om min medicin och hon hade ringt upp i måndags, jag hade tydligen pratat med henne. -
Hela huvudet snurrar - ett terapi inlägg.Kanske dags för medicin? Tar den bort denna förvirringen kanske... Om inte annat brukar den göra mig lugnare i dessa tillstånd fast på fel sätt tror jag. Eller jag vet inte. Fuck jävla medicin den funkar ju inte alls.
KatastrofLeo tittade lite på mig vred sig om, och somnade om. Trodde jag kunde lägga mig igen. Då hör jag Ebba"sover Leo?" aah sa jag. "jag har ont i magen." under vad som kanske är tre sekunder kan jag inte röra mig utan bara allt som går igenom mitt huvud och svimmar nästan. Jag blir likstel.
zasata.blogspot.se/ -
Godnatt
Vilken helg..I lördags hade vi barnkalas, 23 barn med mina. Vet ärligt inte hur jag tänkte alls?
Hemläxa...Jag är ur usel på läxor! Jag har verkligen tänk och tänk och tänkt att jag skall göra detta, då vi skall börja med massa KBT mot kräkfobin.. Men jag får ju aldrig tummen ur röven det är alltid något annat.
Grattis älskade prinsessa på 6-års dagen. -
zasata.blogspot.se/
Godmorgon bloggvärlden..Godmorgon, solen skiner, Smurfarna är på, pannkakorna är klara, och Leo är vaken..
Mer naket på tv, tack. -
Hur skiljer man på känslor?Hur skall man skilja på känslor, och förnuft? Vad är normalt? Hur gör andra?
Att ändra ett beteende man egentligen alltid har haft är svårt, att ändra hela sin personlighet. För man får lära sig det inte är rätt och normalt. Men vad är normalt och vad är rätt?
Sugger skull Marc JacobsInte ofta jag visar vad jag köper längre, då det ofta är hm.. Men denna Marc Jacobs till Ebba gick bara inte att stå emot <3