• strössel

Ni gravida genom ivf vill ni dela med er ?

Ni gravida genom ivf vill ni dela med er ?

- Om hur ni kände er när ni testade plus ?
    - Hade ni några symtom/när kom dom?
    - Hur levde ni under ruvningstiden ?
    - Fick ni plus på ett ET eller FET ?

Tack på förhand !

Och ett stort grattis till er med en liten bebis i magen Solig

• Svar på tråden Ni gravida genom ivf vill ni dela med er ?
  • strössel

Ingen som vill dela med sig ? Skrattande

• Svea Maria

Hejsan! Jag kan dela med mig av mina erfarenheter!

- jag trodde att jag skulle vara överlycklig och nog är jag ju det också men egentligen kändes det ganska vanligt, lite "jaha"... Det hänger säkert med att det är så osäkert i början och man är rädd för missfall och sånt så man vågar inte ta ut nått i förskott. Gradvis sjunker det in att man faktiskt är gravid!

- Jag visste runt RD 5-6 att jag var gravid. En gång kom jag in till butiken och kände doften av saltgurka och tänkte mmm...

- Jag har levt som vanligt men tagit det lite lugnare

- Jag har gjort 1 ET och 3 FET, blivit gravid alla gånger. En son, en bebis i magen och 2 missfall. 

• IVFmamma

Jag kan dela med mig, jag har varit gravid 3 ggr men har "bara" 2 barn.En dotter som föddes i okt-08 på ET nr 1 och en dotter i juli-10 efter FET nr2(FET nr1 blev MA)

Hur jag kände mig när jag testade +: Grav1(ET): Brösten var så otroligt ömma och varma, nästan som om jag hade feber i dem. Dagen innan jag testade så var jag på en begravning och där var det en synligt gravid tjej och hon och jag sprang på toa hela tiden och då började jag misstänka nått.  GRav nr2(FET2): Samma sak där, fick den dära febriga känslan i brösten.(kom redan på RD6-7)

Symtom/när kom de? Förutom ömma brösten. Gravnr1: Började må illa och kräktes några gånger(19 st) mellan vecka 8-13 ungefär, var oxå rätt trött. Lätt yrsel oxå. Grav nr 2: Började kräkas redan innan jag ens testat positivt och höll på så dag som natt fram tills v.22 ungefär. En vansinnigt jobbig graviditet. Mådde inte så illa utan spyorna kom "spontant". Kände mig konstant bakfull.

Levde under ruvningstid: Grav nr 1: Jag var extremt noggrann med vad jag åt hela graviditeten, inge koffein, bara ekologiska grönsaker. Åt aldrig ute osv. Grav nr 2: Var noggrann med vad jag åt under ruvning men sen hade jag så svårt med mat eftersom jag spydde så mkt så jag levde mest på coca cola och mat från kinakrogen, (det enda jag klarade av att äta, vi köpte hämtmat för 1500/vecka)

ET så fick jag + på RD 14 och båda FET(ostim) så fick jag svagt svagt svagt + på RD 7

• IVFmamma

Missade hur du menade med första frågan: Jag kunde inte fatta att jag verkligen testat +(grav nr1), iom att % för att lyckas på första försöket var så låg, jag kunde inte fatta att vi skulle ha sån stor tur.

FEt nr 2 och 3 så trodde jag inte på det. Man kan inte ha så stor tur att man lyckas flera gånger i följd. Men det kan man visst

• strössel

Kul tack för att ni har svarat puffar för fler som vill svara !

• No Ka Oi

När jag testatde positivt med nummer ett var det ett svagt lyckorus men jag vågade inte ta ut något i förskott. Jag vet inte hur men jag visste att jag skulle testa positivt. Det bara kändes så i hela kroppen. Tidiga gravsymptom var ömma bröst, hungrig och känslig för lukter. När jag testade positivt med nummer två var det mera "jaha" och "ojsan". Var mitt uppe i en stressig period och hade inte rikitgt tid att känna efter hur jag mådde eller kände. Ömma bröst hade jag i alla fall.

Jag levde precis som vanligt under ruvningstiden. Drack vin och nån drink på helgerna. Men jag var inte ute och festade.

Har gjort ett ET och tre FET. Två barn på FET.

• Spättan i Midgård

- Om hur ni kände er när ni testade plus ?
    * Första graviditeten, vågade inte tro på att det var sant. Testade hur många gånger som helst
    * Andra graviditeten, var ungefär samma känsla, men var lite lättare att ta till sig det denna gång

- Hade ni några symtom/när kom dom?
    * Första graviditeten, inga symtom alls!
    *Andra graviditeten, kände mig gravid långt innan min TD, med många symtom, ömma bröst, illamående, trötthet, mol/mensvärk...

- Hur levde ni under ruvningstiden ?
    Båda graviditeterna, levde som om jag vore gravid, ingen alkohol, inget nikotin och tänkte på vad jag åt...

- Fick ni plus på ett ET eller FET ?
    *Första graviditeten, fick plus på Första FET... (Blev en son, som idag är 2år och 3mån.)
    * Andra graviditeten, fick plus på första ET... (Är idag i v.15)

• strössel

Tack för att ni delar med er !

• tulip79

Har min testdag idag och jag är gravid! Det känns väldigt overkligt! Det vårt tredje färskförsök.
    Har levt helt som vanligt under ruvningen (bara hoppat över fredagsvinet till maten).

Symptom:
    - Har mått illa sedan i tisdags eftermiddag, mår illa hela dagarna, det är värst när jag är trött/sömnig på em.
    - Har haft större och ömmande bröst en längre tid (kanske 2 veckor).

• strössel

Jag har tjuvtestat idag och är på ruvardag 9 och fick ett stort Plus jag är gravid !

• IVFmamma
    strössel skrev 2011-02-06 19:55:08 följande:

Jag har tjuvtestat idag och är på ruvardag 9 och fick ett stort Plus jag är gravid !

GRATTIS!!!!
Svar på tråden Ni gravida genom ivf vill ni dela med er ?