• Anonym (hjälp!)

snart 4-månaders bebis... vad göra??

hej
    mitt barn är snart fyra månader gammalt.. senaste tiden har hon börjat "krångla"
    hon vill inte gosa och prata med mig utan hon vill helst ligga i babyggymmet blir sur när jag tar upp henne börjar gråta.. så fort något inte passar blir hon helt hysterisk.
    äter inte så bra men går upp i vikt så har förstått att den delen är normalt.. men det verkar som hon inte tycker om mig längre.. förr satt hon hos mig och vi pratade gosade och pussades... det verkar hon inte vilja göra längre... gillar hon mig inte??eller är hon autistisk eller vad är det??
    hon flackar liksom runt med blicken också. hjälp!

• Svar på tråden snart 4-månaders bebis... vad göra??
  • Anonym (hjälp!)

hon ger bara flyktig ögonkon takt.. hade hamnat med benen mellan spjälorna på sängen inatt..men skrek inte eller något låg där vaken...det är så konstigt tycker jag..är det normalt?

• BVC Sköterskan

Hej!

Vid fyra månader har de flesta barnen utevcklat sina sinnen och det gör dem mer och mer intresserade av omgivningen. Allt som händer omkring dem påverkar dem och många barn kan få svårt att fokusera, på att äta eller somna till exempel. Detta kan säkerligen också upplevas som att barnet är mindre intresserad av mamma.

Om du är orolig för din dotter tycker jag dock att du pratar med er BVC-sköterska som har träffat dig och din dotter flera gånger.

MVH Christine

Svar på tråden snart 4-månaders bebis... vad göra??