• JennieLind

Gå från lilasvart till rött hår? HJÄLP!

hade mellanbrunt hår som jag ville färga mörkrött, men det blev lila i utväxten och nästan svart i resten av håret! använde 3 stycken paket (har väldigt långt och tjockt hår) 2 stycken "äkta mahogny" och 1 mörkbrun. Vad ska jag göra för att få mitt röda hår? Vill inte bleka det, då det redan är rätt slitet! Kommer det synas om jag lägger i en kopparröd färg i ett lilasvart hår?

• Svar på tråden Gå från lilasvart till rött hår? HJÄLP!
  • mmylove

När jag färgade mitt hår rött så köpte jag en JÄTTE röd färg, den rödaste jag kunde hitta. Och det blev bra. Håret är ju lite rödare i "utväxten" men tycker det är snyggt :)

• JennieLind
    mmylove skrev 2011-02-02 14:16:06 följande:
    När jag färgade mitt hår rött så köpte jag en JÄTTE röd färg, den rödaste jag kunde hitta. Och det blev bra. Håret är ju lite rödare i "utväxten" men tycker det är snyggt :)
    vad hade du för hårfärg innan då? din färg du har på bilden e skitsnygg, sån vill jag ha :)
  • mmylove

Innan hade jag mörkbrunt, lite ljusare rödaktigt i botten :) Det var hårfärgen på bilden jag fick efter jag färgat! Det var Viva eller Vella färg vet jag i alla fall :)

• R3beccaa

hej, du måste göra en avfärgning på hela håret eftersom ditt hår är mörkare än det röda. Och snälla gör inte det hemma, gå till en frisör gör det och låt frisören lägga i den röda färgen. och köp en bra inpckning hos frisören, samt schampo och balsam som är till för färgat och skadat och slitet hår. om du inte har råd så leta upp en skola där de utbildar frisörer så blir det mkt  billigare, till exempel om ni har ett John Bauer gymnasie där ni bor !

Svar på tråden Gå från lilasvart till rött hår? HJÄLP!