• Anonym

Osäker, skamsen och blyg kring mina stora blygdläppar!?

Jag har precis likadana som dina (lika stora) och jag har haft sex med en del och ingen har någonsin ens nämnt det, de har bara verkat som att det är självklart att de ser ut så - oavsett om de varit väldigt erfarna eller oskulder. Så jag tror inte att det är en så stor grej, tänk det som att killens pung skulle hänga ner någon cm extra, du skulle antagligen inte tänka på det alls =) Och det finns många killar som föredrar det om de måste välja =) Och minst 30% av alla tjejer har så.

• Anonym

Skulle jag dra i mina så blir de säkert också större än 2 cm =) Hm, jag har aldrig tänkt på om det syns eller inte med tighta byxor men jag har oftast kjolar för jag tycker att det är bekvämare. Hade dock tighta jeans en gång och fick höra att det såg jättehett ut på mej, så jag antar att om det nu syns (vilket jag inte tror egentligen) så ser det bra ut =)

Iofs brukar jag ha trosskydd pga oregelbunden mens och småblödningar, så då kanske det syns mindre? att det inte går som inåt emellan dem menar jag, då blri det ingen cameltoe =)

• Anonym
    Anonym skrev 2011-02-02 14:30:42 följande:
    Skulle jag dra i mina så blir de säkert också större än 2 cm =) Hm, jag har aldrig tänkt på om det syns eller inte med tighta byxor men jag har oftast kjolar för jag tycker att det är bekvämare. Hade dock tighta jeans en gång och fick höra att det såg jättehett ut på mej, så jag antar att om det nu syns (vilket jag inte tror egentligen) så ser det bra ut =)

Iofs brukar jag ha trosskydd pga oregelbunden mens och småblödningar, så då kanske det syns mindre? att det inte går som inåt emellan dem menar jag, då blri det ingen cameltoe =)
    Håller med. Låter som mina blygdläppar ser ut som era, men jag har aldrig direkt funderat på dem....
    Ingen har klagat, varken i sängen eller om jag haft tighta byxor.

Tror du funderar mer på dem än vad någon annan gör.
  • Anonym

Vad man föredrar och tycker är "snyggt" vad gäller blygdläppar är säkert som med allt annat - smaken är som baken! Jag har mycket större inre blygdläppar än 2 cm. Jag tycker kanske inte att det är så snyggt - men har inte direkt brytt mig - de fungerar och ställer inte till med något besvär - skulle ALDRIG få för mig att operera dem!

Min man tycker att det är upphetsande och sexigt med stora blygdläppar - det är ju något som signalerar "kvinna" ändå - på samma sätt som att man har midja, höfter, bröst osv. Tyvärr tror jag att en del unga män blir lite "hjärntvättade" av att titta på porrbilder/filmer - man tror att vuxna kvinnor ska se ut som unga flickor - inga former, inget hår någonstans, pyttesmå blygdläppar osv. Har man lite större blygdläppar så svullnar ju dem när man blir upphetsad - det syns ju och kan vara tändande.

Men jag tror också att många håller med min man - att det är härligt att en kvinna ser ut som en kvinna, och inte en liten flicka - eller vad säger ni killar? Och jag tror att de allra, allra flesta kanske har något som de tycker är allra snyggast - men tycker att det är heeelt ok oavsett om tjejen har små eller stora bröst, lite extra hull, rakat eller orakat och små eller stora blygdläppar. Precis som jag tycker om den man som jag är med - han är sexig som HAN är - oavsett om kuken är 13 eller 18 cm, och hur mycket pungen hänger ner.

• Anonym

Haha, jaa.. Sitter här med min egen sambo bredvid mig, och läste upp ditt inlägg för honom.
    Såg att hans blick svävade iväg litegrann, när han troligtvis företällde sig hur det kan se ut, och sa sedan att "det kan nog va rätt så sexigt"!! Läste sedan de positiva kommentarer du redan fått av andra män.. Jag själv har små inre blygdläppar som göms innanför de yttre, men vet inte om jag nu nästan borde bli lite avis på de som har det tvärtom..! ;)

• Anonym
    Anonym (TS) skrev 2011-02-02 14:17:14 följande:
    Har äntligen tagit mod till mig att diskutera detta.. Jag vill gärna inte få dömande kommentarer då det är mycket känsligt för mig. Tack!

Jag har stora inre blygläppar. De hänger utanför de yttre en bit. Kanske 2 cm (svårt att uppskatta?). De är symmetriska och fina på så sätt. Men jag känner mig så osäker i många situationer att det stör mig. När jag tränar och har tajta tights, när jag har tajta byxor eller liknande så tycker jag att de syns och jag får en sk. kameltå.

Och när jag ska vara med en man sexuellt blir jag osäker på om han kommer finna mig oattraktiv i och med mina stora blygläppar. Har vid flera tillfällen hört av båda män och kvinnor att det inte är attraktivt och fint att det tom är äckligt med blygdläppar som mina.

Jag tycker att jag är en snygg kvinna men fina former i övrigt, tränad kropp och i övrigt ett yttre jag är nöjd med. Så hur stor betydelse har det egentligen om man har stora eller små blygläppar?

Skulle vara skönt att höra om det finns någon annan själ där ute som precis som jag har stora läppar, och i så fall hur du tänker och resonerar kring det!?

Tycker ni män att det spelar någon roll hur kvinnans inre/yttre läppar ser ut? Kan stora blygdläppar avtända dig?

Jag har varit med, enligt mig, ganska många män och aldrig hört något klagomål. Men hur okänslig skulle mannen inte vara om den kläcker någon elak komentar om mitt kön under/före/efter sexakten..

Är otroligt tacksam för svar och synpunkter. Jag önskar att jag kunder känna mig tillfreds med hela mig själv, inklusive mina stora inre blygläppar. Att jag kan känna att dom är en del av mig och att dom kanske till och med kan vara fina och attraktiva??

Tack på förhand! //TS
    Jag kan ju inte direkt påstå att mina är symmetriska. Den ena är ungefär som du beskriver medan andra är ca 1cm kortare.
    Skulle du få för dig att göra en operation i framtiden, tänk noga igenom det först. Jag känner en person som precis gjort det. Det gör ONT som f*n rent utsagt och det ser riktigt otäckt ut under flera månader. Hon kan inte sitta och har svårt att gå. Jag vågar inte ens tänka på hur det måste kännas för henne att gå på toa.

Jag skulle hellre se att du jobbar på din självkänsla kring det här "problemet" till att börja med. Ge det ett år eller två kanske och skriv i någon bok att du är vacker därnere. Hmmm det lär nog jag också börja göra när jag tänker efter. Det har tagit mig 1,5 år att börja acceptera mitt utseende men jag har fortfarande vissa problemområden och jag har fått lära mig från barnsben att skämmas för mitt kön. Det är dags att sluta skämmas och göra något åt det. Vilken tur att jag såg din tråd. Skriv i boken varje dag!!!!!!
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2011-02-02 15:38:09 följande:
    Att du skulle vara avis vettesjutton.. Men jag börjar mer och mer känna mig som en stor fjant efter alla fina inlägg. Varför ska det vara så svårt att tycka om sin egna kropp? Tycker du som kvinna mer mindre blygläppar att det är fint/fult med större? Har du någongång funderat på det?
    Du ska ju inte känna dig som en fjant för det. Jag har väl tyckt att jag ser "fin" ut därnere, men har ju komplex för annat istället.. Det är ju synd igentligen, men så vanligt att man funderar eller inte är nöjd med någon del hos sig själv.
    Jag har faktiskt aldrig tänkt på att en del, eller väldigt många tydligen, har större inre blygdläppar. Har aldrig lagt märke till det i offentliga duschrum till exempel. Men när jag föreställer mig det så tycker inte jag att det verkar "äckligt" eller konstigt.
    Min sambo påstår att det nog är lika sexigt vilket som, men har man större blygdläppar så blir könsorganet "mer visuellt", och att det är positivt.. (hans ord).

Så dra på dig de tajta träningsbyxorna och en kort topp, och känn dig stolt över att männen kan skymta konturerna(om de nu får för sig att titta åt ditt skrev), så får kanske även de ett träningspass utöver det vanliga! ; )
  • Anonym

första gången jag någonsin hör någon anna skämmas över det här! TACK!
    mina är också riktiga hängisar, och jag har skämts massor över dom. fram tills jag fann min nuvarande "gubbe"! han tycker tvärtom, han skulle aldrig bli tänd av korta, och jag märker verkligen hur mkt han älskar mina! helt u8nderbart, och innan dess funderade jag på att operera dem. senast igår i badet gjorde han vågor med handen under vattnet vid dom och vi skrattade åt att han tyckte det var så gulligt när de "fladdrade" hahahaha :)

• Anonym

hur vet man vad som är vanligast? jag har pyttesmå

• Anonym

TS du kan väl lägga en binda i trosorna när du har tights? Eller syns det ändå?

• Anonym
    UntilTheDark skrev 2011-02-03 20:59:49 följande:
    Varför ska hon? Ska hon skämmas tycker du?
    Nej, det tycker jag inte. Men det verkar som om det är ett stort problem för henne. Hon verkar lida av det. Det är klart att det bästa är att jobba med sin självkänsla men det är ju inget man gör i en handvändning. Det var hur som helst bara ett förslag. Själv färgar jag mina ögonbryn för att jag tycker att det är finare med mörka men det innebär inte att jag tycker att ljusa ögonbryn är något att skämmas för. Jag tror att man kan ha bra självkänsla men ändå använda t ex push up, trosgördel, smink, hårfärg, botox eller plastikoperera sig för att man känner sig finare då. Själv känner jag mig inte bekväm i tajta kläder men det betyder inte att jag tycker att någon annan ska skämmas. Som sagt det där med binda var bara ett förslag.
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2011-02-04 17:21:38 följande:
    Nej, då ser det riktigt fint ut =) Brukar använda binda vid mens just av den anledningen. Men det är inte bra för musen i sig att täppa till så. Det är ju som gjort för svamp känns det som. Har alltid lärt mig att musen behöver luft. Men jag vill kunna känna mig fin "där nere" även utan binda. Att ajg duger som jag är och kanske tom är snygg trots mina större läppar..
    Tänkte mest under den timmen eller vad det nu är som du tränar och har tights. Man får inte svamp på en timme. 

Jag tolkade din TS som att du hade ett komplex som var jobbigt för dig. Jag förstår nu att du vill ha tips på hur du kan acceptera dig själv precis som du är! När jag t ex pratar om ett av mina komplex, t ex att jag har tunt hår, vill jag ha tips på hur man får håret att se tjockare ut,  jag vill INTE höra "acceptera dig själv som du är" för jag VEEET att det är det bästa och blablabla.

Så jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag gav ett tips. Jag förstår nu att du vill höra att du är fin som du är osv. Och det är ju jättebra.

Jag tänkte nog på mig själv, hur jag hade gjort i din situation, vilka tips jag hade velat ha. Jag vet att man ska acceptera sig själv så jag ser ingen anledning att skriva långa texter om det. Jag tänker att okej jag accepterar mig själv som jag är trots mina små bröst men jag gör mig själv ÄNNU finare med hjälp av push up. Om jag pratar om mina små bröst vill jag gärna ha tips på hur jag kan få dem att se större ut och inte "nej använd inte push up utan låt dem hänga slappt ochnaturligt och acceptera dig själv". För jag vill göra mig så fin jag kan. Men det betyder inte att jag inte accepterar det jag är mindre nöjd med. Jag förbättrar det jag kan och döljer och täcker över det jag är mindre nöjd med.

Hoppas att du förstår hur jag menar och att du inte tar illa upp! Som sagt FÖRLÅT!!!!

• Anonym
    Anonym (TS) skrev 2011-02-05 13:04:00 följande:
    Jag har komplex av min rubrik att dömma. Så alla tips är ju välkomna, de kan ju bidra till ökat välbefinnande. Men om jag ska bli av, eller minska på min skamsenhet. Våga låta en man gå ner på mig tex så måste jag känna fin som jag är. Det tror jag är grunden.
    Jag förstår. Själv tycker jag att det är två olika saker. När jag har sex med en kille så ser han ju hela mig. Men bara för det så vill jag inte att allmänheten ska se allt på mig. Jag använder push up inför allmänheten, de behöver inte se hur små bröst jag har och jag känner mig finare då, men när jag är naken med en kille så ser han ju hur mina bröst ser ut.. Jag är trygg i mig själv när jag har sex. Men bara för det vill jag inte visa upp allt för alla. Det finns en liknande tråd där en kvinna skäms för sina bröst. Där är det bara tips på operationer och jättedyra bh och ingen säger "varför ska hon? Ska hon skämmas tycker du?". 
  • Anonym

Får vi se en bild på ts mus oxå? att jämföra med?

• Anonym

De flesta porrfilmer/tidningar och även läroböcker om kvinnans kropp skildar så gott som enbart små inre blygdläppar. Inte konstigt att de med större känner sig annorlunda, trots att det är lika normalt.
    Mer upplysning från början i skolan t ex, hade förhindrat att människor känner sig fula och annorlunda i underlivet om de råkar vara födda med synliga inre blygdläppar.

Svar på tråden Osäker, skamsen och blyg kring mina stora blygdläppar!?