• Thilia

Hur gör man goda popqorn??

Hallå på er alla !!

När man går på Bio så sprutar de ju över någon form av "betakaroten" på popqornen för att de ska få fin färg och god smak. Och visst blir det gott?!

Har en sån där "Big Popper" och den gör supergoda popqorn, men jag vill ha tips på vad jag ska göra för att få dem ännu godare, förutom det där vanliga med salt.

Någon??

• Svar på tråden Hur gör man goda popqorn??
  • Jennelii

aromat kan man ha på eller smör...gotti gott..men kletigt...vanligt "smör" inte margarin eller bordsmargarin....

• Isanna

Kanel o salt vet jag vissa som har! Helt ok när man behöver variera lite!

Håller med om att Big Poppern e helt suverän!

• Jennelii

mm...jag har oxå en sån, den tar lite stor plats men den är bra =)

• KvastHilda

Vi brukar ha på grillkrydda!

• Villes mamma

KvastHilda, jag nappade på det där med grillkrydda! Måste pröva nå´n dag, min sambo och jag älskar grillkrydda men har aldrig tänkt på att smaksätta popcorn med det...

• Salsan

Min sambo har gärna socker på sina. Han är från sydamerika och där har de alltid socker på, han tycker det är jättekonstigt med salt.

• Tossan79

Åh, jag älskar söta popcorn! Har köpt såna i min barndom någonstans utomlands, men aldrig stött på dem här hemma! Är det vanligt socker man har då bara eller?

• mimmipigg

Jag kör bara micropopcorn! Det är superenkelt och supergott! Finns olika smaker också.

• LyNxQ

När jag var liten testade pappa att ha socker på popcornen.. de smakade jättekonstigt! Men äter man det några gånger vänjer man sej säkert...
    Hörde nånstans att man kan poppa dem i pepparmintsolja och ha socker på dem.. låter rätt gott faktiskt!
    Annars kan man ju ringla över smält smör på originalpopcornen.. väldigt kletigt, men väääääldigt gott!

Svar på tråden Hur gör man goda popqorn??