Inlägg från: Pochahontas |Visa alla inlägg
  • Pochahontas

Bildtråd

Ursäkta att jag "pratar" men... Var ska vi då skriva alla kommentarer om varandras LOs? Det är ju halva nöjet...

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • Pochahontas

Men vad coolt med en karl som digiscrappar! Du är den förste jag stött på, faktiskt, Bergatagen. Extra välkommen ska du vara, tycker jag. Cool stil på dina LOs.

• Pochahontas

Gränserna är väl lite suddigare nu, antar jag... Själv är jag kanske lite konservativ. Scrapbooking är ju när man dokumenterar bilder - foton - med journaling - text och sen dekorerar med diverse elements. Som ett fotoalbum med berättelser.
    Sen finns det ju morphing och allmänt photoshopande.
    Själv är jag mest inne på traditionell scrapbooking, fast i digital form då. Jag köper eller tillverkar själv materialet jag använder till detta. Fantasy är fint att se på, men inte riktigt scrapbooking för mej

Jag ska få tummarna loss att lägga upp några LOs jag inte visat innan. Gjorde faktiskt - kryss i taket - en häromdagen. Jag känner att jag börjar få lusten tillbaka nu, mycket tack vare att Justess körde igång detta. Tack du.

• Pochahontas

Fick faktiskt tummarna loss och fick gjort en LO häromdagen. Det är en dubbelLO, som då kommer att täcka ett helt uppslag i fotoboken - som jag nån gång ska framkalla.

110204 Elsa målar häst1.jpg 110204 Elsa målar häst2.jpg

Åh, vad jag retar mig på dessa fula miniatyrer! Jag saknar de gamla kvadratiska som faktiskt visade HELA bilden, även om de var förminskade...

• Pochahontas

Fick lite tid över så jag påtade faktiskt ihop en LO som för en gångs skulle inte innehåller bilder på ungarna...

110326 Earth hour.jpg

• Pochahontas

Blev en dubbelLO igår:

110402 Såpbubblor vä.jpg110402 Såpbubblor hö.jpg

Inte nån superscrap kanske... Mer photoshoppande. Höll på himla länge med fotona...

• Pochahontas

Bergatagen: Ja, det där har liksom blivit lite "min" grej. Att frilägga. Antingen med lite justeringar i levels/contrast/exposure och lägre opacitet, eller som den högra där jag bara helt enkelt frilagt henne rakt av. Nu har zoomat ganska ordentligt på den högra bilden, så den var enkel att frilägga, faktiskt. Annars är det ju sånt som tar sån himla tid om man vill ha det snyggt. Hår kan vara ganska svårt...

• Pochahontas

Bergatagen: Säger detsamma. Ibland har du lite annorlunda stil än vad jag är van vid. Det ger mig inspiration. Gillar din LO. Du har fått till det väldigt harmoniskt med färgerna och härliga foton!

Svar på tråden Bildtråd