Napp, vilken väljer du?
Skriv gärna varför du valt det du valt.
Skriv gärna varför du valt det du valt.
Min dotter har silikon.
Fast det var hon som valde inte jag. Första napparna hon fick var latex och de tyckte hon inte om. När hon var nästan 2 månader kom mormor med en silkon napp och de är fortfarande de enda hon vill ha. Hon är 1,5 år och de enda som duger är Mams silikonnappar för 0-6 månader.
Min son hade silikon från början, men gillade inte den så vi provade latex och det gillade han! :) Nu är han 8 månader och han dissar fortfarande silikon!
Hade jag valt nu och vilket jag också gjorde till minstingen så väljer jag silikon.
Mina två äldre barn hade latex och det var väldigt svårt att ge nya nappar till dem. Latx napparna blir så "utsugna" fort, alltså större och mjukare så det i princip var omöjligt för dem att vilja ha de nya nappar vi köpte
Det är inte jag som väljer, det är bebisen
Första barnet hade inte napp.
Andra barnet tog bara latex som bebis, men jag kunde byta ut dem till silikon när hon var nån månader gammal.
Tredje barnet tog oxå bara latex och vägrar fortfarande silikon (hon är 9 månader nu).
naturgummi
Den första nappen min dotter fick var av personalen på neonatalen hennes allra första dag i livet och hon gillade den skarpt, den var en helljuten grej av medicinskt silikon tror jag och den var inte alls slät och glansig som silikonnapparna i affären. Det var inte så lätt att få henne att sluta med denna napp, men till slut gick det med en rund napp i latex. Alla andra nappar dissade hon. Numera tar hon andra nappar än de runda som tur är, men latex verkar vara grejen för henne...
Silikon, för att det ser fräschare ut. Barnen har aldrig protesterat.
Enbart Nuks nappar i silikon
Dottern har silikon och sonen har både och.
När de var riktigt små, utan tänder: silikon, men när de började vilja tugga blev det latex. Mer "tuggmotstånd2 ;)
Silikon.
Idag på dagis hade de lagt fel napp i sonens kopp. Samma motiv o färg som på hans egen napp men det va latex och han slängde iväg den.
Han är så kinkig med sina nappar. Vill bara ha nappar från MAM i silikon då. Och helst de gamla insugna napparna. När han är på dåligt humör så duger bara de gamla och jag som tappat bort såå många. Hoppas jag lyckas ha kvar i alla fall en gammelnapp.
silikon är det enda jag har köpt, dels för att de påminner mest om flaskans sugdel och dels för att de ser fräschast ut. Nu är min son inte speciellt nappintresserad men när han väl suger på nappen så verkar han nöjd med silikon.
Silikon före han fick tänder, latex efteråt eftersom det tydligen ska vara lättare/värre att bita sönder silikonnappar.
MAMs silikon, dom där som är öppna i plastdelen, AIR kanske dom heter??
I början var det bara bambinos runda i latex som gillades, men till slut tog han även vanliga nappar i silikon. Men anledningen till att det måste vara AIR är för att han suger så ofantligt hårt, snart tre år och VÄGRAR ge bort nappen, att han får exem runt om, om det är slutet..
Köper mam. Latex eller silikon spelar ingen roll.