JaninaH skrev 2011-02-03 14:46:38 följande:
Men jag har betalat 2000kr? Sedan så har jag skrivit ett mejl till henne nu om just detta.
jag skrev
Hej.
Jag har fått pappret idag på posten.
Jag tänkte bara kolla med dig, du skulle väl skicka med besiktningsprotokollet?
En kopia på det iallafall? Jag vill ju gärna se så allt är bra med henne.
Sedan så står det "§3 Säljaren skall vid leverans ha vaccinerat, avmaskat, chippat samt besiktigat hunden.
Besiktningen får vid leverans ej vara äldre än 30 dagar"
Enligt SKKs grundregler ska en valp levereras med ett veterinärbesiktningsintyg som inte får vara äldre än 7 dagar. Detta gäller ju visserligen inte om man inte är reggad i skk, MEN jag tycker att 30 dagar är för lång tid. Vad som helst kan hända under den tiden, bara att någon råkar trampa på henne.. Jag tycker 30 dagar är extremt.
MVH Janina
Jag hade också begärt att besiktningen är som äldst 7 dagar, vill hon inte se till det så hade jag också dragit öronen åt mig. Att du redan betalt en tingningspeng utan att ha ett avtal får bli en läxa till nästa gång.
Förhoppningsvis löser det ju sig, att besiktnigen enligt avtalet måste vara nyare än 30 dagar kan ju lika gärna innebära att hon planerar att besiktiga valparna i samband med att de är leveransklara, men vill slippa att besiktiga om valpar som hämtas först till helegen eller nästa helg i samförstånd med köpare.
hoppas allt går bra.