Hur går den här ringleken till?
Har hört att man kan göra något med en ring på halsband för att gissa sig till vad det är för kön på barnet i magen.
Måste vara helt bakom flötet, för jag fattar inte hur den går till.
Vore kul att testa!
Har hört att man kan göra något med en ring på halsband för att gissa sig till vad det är för kön på barnet i magen.
Måste vara helt bakom flötet, för jag fattar inte hur den går till.
Vore kul att testa!
Håll den över din vänstra handled och gungar den fram och tillbaka e det en pojk och cirkel flicka
Vet att det ska finnas en tråd här på FL där det handlar just om såna olika teste men hittar inte på den..
On någon vet vad jag pratar om så tipsa gärna
Ta ett hårstrå och en guldring.
Håll över magen och se hur den rör sig.
Cirklar den blir det en tjej, pendlar den rakt fram och tillbaka så blir det en kille
Stämde faktiskt på mina två barn och även på hästen
Bättre än andra skrönor som sa olika hela tiden.
www.familjeliv.se/Forum-2-14/m55620379.html
Det var den här jag menade
Jag har inte så långt hår så jag använde sytråd. Jag frågade ringen först vad som betyder pojke - den pendlade och sedan frågade jag vad som betyder flicka - då snurrade ringen runt.
Sen höll jag ringen över handleden och frågade hur många barn kommer jag att få i mitt liv och är de pojkar eller flickor. Fick då svar 1. Snurr 2. Pendel 3. Snurr.
Har redan en flicka så det stämde ju.
Sen höll jag ringen över magen och frågade om det är en pojke eller flicka i magen. Ringen började pendla, sedan stannade den och började snurra!
Två alltså?! Huah. Ska på vul imorgon så vi får väl se :)
Jag körde en variant. Jag tog den ring som jag använt mest och som dessutom är ett arv av min mormor. Tänkte att hon på andra sidan kanske kunde hjälpa till lite
Hängde den i en lång kedja och höll över magen. frågade 3 ggr vilket kön bebben i magen har. Den pendlade tydligt alla tre gånger. Tiden får utvisa om det stämmer. Har 2 töser sen innan så förnuftet säger en tjej till men som sagt, ringen sa pojke
Är ju bara v 10 så det dröjer ju ett tag. Ska dock kolla kön på RUL.