Sarah84 skrev 2011-08-23 15:35:13 följande:
Sorgligt. Vet hur de känns, har själv vart med om att ta bort en älskad häst.
Vad hände med henne?
Började med att hon fick fång förra sommaren, sen gick hon till och från med div hältor.
Så i början av Juli så gjorde vi ett återbesök på kliniken för att försöka reda ut vad som hänt. Vi misstänkte hovböld. Men röntgenplåtarna visade hovbenssänkning på båda fram, 2 mm resp. 4 mm till att hovbenet skulle gå igenom hovsulan. och vet kunde se tydligt utan plåtar att hon hade på båda bak med.
Dom sa att det kan gå om hon får gå med gips och smärtstillande några veckor. Men prognosen såg väldigt dålig ut och det var liten chans till att hon skulle bli bra. Och om hon blev bra, så skulle hon troligtvis inte vara ridbar och endast kunna gå som sällskaps häst. Men eftersom hon är fånghäst, så ska hon hållas smal och vältänad. Och då kunde hon inte gå i normal hage med dom andra hästarna.
Så i samråd med veterinären så tog jag beslutet att hon skulle få somna in. Och det känns så himmla rätt! Hade inte hjärta att se henne lida mer :/
Men jag saknar henne fruktansvärt mycket. Och jag önskar verkligen att hon fanns här hos mig ♥
Känns jätte tomt att inte åka till stallet varje dag, minna vänner har erbjudit mig att jag får rida deras om jag blir ridsugen någon gång, men det är inte riktigt samma sak