Min 8-veckor gamla tjej har så kalla händer!
Hon är varm om fötterna och resten av kroppen men händerna är ibland iskalla, i synnerhet på morgonen, då är de nästan vita. Men när hon vaknar och rör på sig får de färg igen. Är detta något konstigt?
Hon är varm om fötterna och resten av kroppen men händerna är ibland iskalla, i synnerhet på morgonen, då är de nästan vita. Men när hon vaknar och rör på sig får de färg igen. Är detta något konstigt?
Tror inte att det är konstigt, dessa små har svårt att hålla värmen. Ha små bomullsvantar på henne så att hon håller sig varm. Hur mycket väger hon ?
Hon väger 5400 ungefär
Alla små spädisar har kalla fötter och händer. Se till så fötterna är varma, sen försvinner det andra efterhand. Kram Gisse
ok... då bör hon kunna hålla kroppsvärmen bra, men du kan antingen se så det är varmare i rummet eller klä henne varmare eller sätta på henne vantar när hon sover.
Nej inte varmare om resten av kroppen är varm. Man kollar alltid på spädbarn om dom är varam eller kalla genom att känna i nacken aldrig händer eller fötter, just för att de alltid är kalla de första månaderna. Risken är istället att ditt barn blir överhettat och det är inte alls bra. Gisse
Bara konfunderad om varför händerna nästan blir vita...kanske är det vanligt att de har dålig blodcirkulation i händerna.
Fötterna är förresten varma under filten=)
kanske bäst om du tar upp det mevd bvc, jag tänkte mest att hon kanske är varm men inte tillräckligt varm, händerna ska ju inte vara kalla när hon sover. Det räcker med att höja två grader kanske.
Ok...får kolla upp hur varmt det är i rummet. Problemet är ju att händerna inte vill stanna under täcket heller=)
Någon mer som vet något?
Maja har alltid haft kalla händer, speciellt på när hon har sovit. Filten har hon alltid sparkat av sig det första hon gjort. Det är ingen fara. Cirkulationen hos barn är inte så bra och när de ligger still så blir händerna kalla.
//ia
vet inte varför hennes händer är kalla men ta på henne ett par strumpor på händerna så blir dom nog lite varmare håller med gislöv ta inte på henne en extra filt utan ta på något på hennes händer bara
Min pojke har ofta kalla händer, allltid på morgonen när han vaknar. Men han älskar att suga på händerna, så vantar på natten är inget alternativ. Är bebisen bara varm i övrigt, så gör det nog inte så mycket att händerna är svala. Jag har själv ofta kalla händer (tyvärr), så dålig blodcirkulation i händerna är kanske ärftligt?