• Gabriella85

Behöver hjälp! Namnförslag för nyfödd flicka. En riktig utmaning!

Hej på er!

Här kommer en utmaning!

Jag har en liten 12 dagars bebis vilandes på min mage. Hon är liten, vacker, lugn och självklart världens finaste.
    Däremot har hon inget namn! Vi har under hela graviditeten trott att det skulle bli en pojk så nu har vi ingen aning om vad hon ska heta!

Dessutom måste jag erkänna att jag är väääldigt kräsen, hihi.
    Har kollat igenom en mängd namn-listor och fått massor med förslag från nära o kära, men allt går bort...

Jag har nämligen lite "krav" för namnet:

- Namnet ska kunna uttalas likadant på svenska som på engelska (exempelvis Gabriella, Juliet, Melissa, alltså inte Saga, Love, Åslög, :))

- Det ska helst vara långt, minst tre stavningar.

- Inga vanliga "svenska" namn. Top 100 listan går alltså bort. Helst annorlunda, lite mer ovanliga. De behöver kanske inte ens existera! (Men dock inte alltför hypade namn som Trixie-Bell, Moon Unit, m.m.)

Jag skulle bli så glad över att få några förslag där jag kände "Hmmm, kanske!" Så om ni har några ideér vore jag jätte tacksam!!

• Svar på tråden Behöver hjälp! Namnförslag för nyfödd flicka. En riktig utmaning!
  • TvåTill

Kan ju inte låta bli att putta in mitt absoluta favvo namn McKenzie! Inte svenskt jag vet, men det är ju bara för fint

• pluvdo
    TvåTill skrev 2011-02-03 21:10:44 följande:

Kan ju inte låta bli att putta in mitt absoluta favvo namn McKenzie! Inte svenskt jag vet, men det är ju bara för fint

Aldrig sett det som tjejnamn. Mackenzie, däremot...
  • Umm Elias
    Cassidy skrev 2011-02-03 20:50:00 följande:
    Skulle just lägga till det. Själv heter jag Alexzandra!
    Är du född AleXZandra?
  • Theta

Vår dotter skulle egentligen hetat Kayleigh ( efter Marrillions låt Kayleigh ) men hon var helt enkelt en Cassandra :)

• emelillen

Malou, Minou

Loppan ♥ född 2010-05-05 | Bebis i magen ♥ BF 2011-07-21
  • lovie

Åh Savannah är fint. Och tuva. Jag tycker om gamla namn också såsom Brigitte och Elsa. Mitt lilla skrot heter Ingrid :)

Lycka till, du får säga vad du kom fram till :)

• Colisa

Miranda
    Esmeralda
    Ariel
    Diana
    Juliana
    Marielle
    Eloise
    Amelie
    Susanna
    Nerissa
    Rosalind
    Celia
    Katherina

Svar på tråden Behöver hjälp! Namnförslag för nyfödd flicka. En riktig utmaning!