• bengke

Vem är barnlitteraturens bästa förälder?

Jag har ett gäng förslag, MEN föreslå flera!! Jag kommer sedan att lägga upp en ny omröstning med de av mina förslag som fick flest röster samt alla andra förslag!

Och såklart vill vi veta varför du röstade som du gjorde ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-04 15:14
    Tycker ni at jag i nästa lista kanske ska dela upp det och skriva #Madickens mamma# exv istället för at bunta ihop dem?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-04 17:25
    Kommer att uppdatera med:
    Sunes föräldrar
    Lilla Prinsessans föräldrar
    Ronjas föräldrar
    Babars föräldrar
    Vilda bebins mamma

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-04 17:31
    Och Rons föräldrar i Harry Potter
    Pippi långstrumps pappa
    Tsatsikis mamma
    Masarins pappa Loranga
    Föräldrarna till Per, Ida och Minimus

Samt alla andra förslag som ni kommer med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-05 20:59
    Bill och Bollas föräldrar
    Jakten på Oskar-pappan

Har bestämt att förslagstråden ska hålla på tills 11 februari, därefter gör jag en ny omröstning så fortsätt föreslå och analysera mera!!Jättekul att läsa alla inlägg :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem är barnlitteraturens bästa förälder?
  • jennifer88
    Miss Cee skrev 2011-02-03 21:55:28 följande:
    Molly och Arthur Weasley

(Rons föräldrar i Harry Potter)
    Instämmer!!! =)
  • LillTussen

Jag vet inte vilka alla föräldrar i listan är, men jag svarade Madickens föräldrar. Jag kan inte påstå att jag gjort någon djup analys av det direkt, men jag lyssnade till magkänslan lite.

Tycker mycket om Molly och Arthur men jag vet inte om jag kan tycka att Harry Potter är barnböcker.

• Villimey

Måste det vara föräldrar? Egentligen är väl Alfred Emils trygghet och vuxna förebild?
    "Du och jag Alfred"
    "Mister Tom" av Michelle Magoria har en liknande historia.

• jennifer88
    LillTussen skrev 2011-02-03 22:01:06 följande:
    Jag vet inte vilka alla föräldrar i listan är, men jag svarade Madickens föräldrar. Jag kan inte påstå att jag gjort någon djup analys av det direkt, men jag lyssnade till magkänslan lite.

Tycker mycket om Molly och Arthur men jag vet inte om jag kan tycka att Harry Potter är barnböcker.
    Tycker absolut Harry Potter räknas som barnböcker, kanske för lte äldre barn bara. ;) De flesta barn jag känner börjar läsa böckerna, eller får de lästa för sig när de är i 8-10 års åldern. Men, de är böcker som passar alla oavsett ålder, spec de senare böckerna..
  • LillTussen
    jennifer88 skrev 2011-02-03 22:07:51 följande:
    Tycker absolut Harry Potter räknas som barnböcker, kanske för lte äldre barn bara. ;) De flesta barn jag känner börjar läsa böckerna, eller får de lästa för sig när de är i 8-10 års åldern. Men, de är böcker som passar alla oavsett ålder, spec de senare böckerna..
    I samma kategori som Alfons Åberg och barbapappa är det i alla fall inte
  • Villimey
    LillTussen skrev 2011-02-03 22:09:14 följande:
    I samma kategori som Alfons Åberg och barbapappa är det i alla fall inte
    Barnböcker behöver väl inte betyda bilderböcker enbart?
  • DenNamnbitne

Mumins föräldrar verkar så mysiga. Pappan ligger i sin hängmatta och skriver sina memoarer. Mamman lagar mat och är bara för go.

Annars tycker jag att Pippis pappa Efraim Långstrump är väldigt ball.

Svar på tråden Vem är barnlitteraturens bästa förälder?