• Anonym (undrande)

Alla ni som äter Mirtazapin ! En viktig fråga till er !

hur är det med eran sexlust och förmåga till orgasm ni som äter mirtazapin ?
    och jag undrar även hur många av er som gått upp i vikt av den ?

det här är väldigt viktiga frågor för mig som jag vill ha så många svar som möjligt på

såå tacksam för svar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-05 09:55
    överallt läser man om folk som gått upp i vikt av den. hur sjutton kan man våga börja med denna då om det nästan är en självklarhet att man kommer gå upp jätte mkt i vikt ?? det är ju inte roligt alls, finns det n¨ågon som INTE GÅTT UPP I VIKT AV DENNA ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-06 16:14
    OKEJ tack. ALLA dessa svar jag fått bevisar att mirtazapin är INGET ATT HÄNGA I GRANEN överhuvudtaget !
    Hur fasen kan NÅGON vilja äta denna medicin om man går upp så pass mycket i vikt av den , nästan varenda en som provat har gått upp i vikt. Vad är det för skit ????
    då är jag nästan hellre deprimerad än att gå upp i vikt och bli fet som en julagris !!
    vem vill va det ???

SUUUCK blir så trött.. jag hade ändå liiiiiiiiiite förhoppningar om denna medicin eftersom det är i stort sätt den ENDA antidepp som INTE PÅVERKAR sexlusten !!
    det låter ju så bra jag som har problem med sertralin som tagit all min sexlust och förmåga till orgasm.
    jaja.
    får se hur jag ska lösa det här ... :(

• Svar på tråden Alla ni som äter Mirtazapin ! En viktig fråga till er !
  • Anonym (undrande)

någon ?

• Veritas18

Jag åt det förut. Sexlusten påverkades inte men jag gick upp i vikt av den. Står som biverkning att man känner sig hungrig hela tiden. Och så kände jag de första 2 veckorna tills kroppen har vant sig. Åt upp ALLT som fanns.

• Anonym (undrande)
    Veritas18 skrev 2011-02-04 10:19:03 följande:
    Jag åt det förut. Sexlusten påverkades inte men jag gick upp i vikt av den. Står som biverkning att man känner sig hungrig hela tiden. Och så kände jag de första 2 veckorna tills kroppen har vant sig. Åt upp ALLT som fanns.
    när kroppen har vant sig slutar man överdrivet att äta då? jag menar jag har ingen lsut att gå upp tio kilo . är redan mullig och trivs inte med det alls, håller på att försöka gå ner i vikt nu o tränar massor. så jag är rädd att gå upp då vill jag inte äta den om det är en jätte vanlig biverkning.
    hur mkt gick du upp under hur lång tid?
    hur var det med sexlusten??
    tack för ditt svar !!
  • Veritas18

Som sagt så var det inget fel med sexlusten. Jag är nog ovanlig på det sättet ;)

Däremot kände jag för att äta hela tiden. Inte så hungrig, jag åt mer av ångest. Det va som m jag va tvungen att äta. Men så fort min kropp vande sig + att jag läste att det va en av biverkningarna så började jag ha koll och åt inte i onödan.
    Jag vet inte exakt hur mycket jag gick upp men jag tränar ju inte heller + att jag har ett stillasittande jobb. Kanske gick upp ett par kilo men jag kan inte skylla allt på tabletterna.

Tycker att det är jättebra att du tränar. Det utsöndrar endorfiner som är kroppens naturliga antidepressiv.

• Anonym (undrande)

puffar

• Anonym (undrande)

puff puff någon mer som har nått att säga ?? vill veta om någon äter den som INTE GÅTT UPP I VIKT ? verkar inte finnas någon :S hur sjutton kan välja att äta denna medicin om ALLA går upp i vikt av den??

vågar man ju itne !

• Anonym (mamma)

Min dotter (som är funktionshindrad) har fått Mirtazapin mot sömnbesvär. Hon gick upp 3 - 4 kg på ganska kort tid, så vi fick rådet att sätta ut den. Dessutom hjälpte den bara tillfälligt mot sömnstörningarna.

• Babiedoll

Jag tog den som komplement i kanske ett halvår, hur det var med sexlusten minns jag inte. Men jag var konstant sugen på saker, åt mig illamående varje kväll och gick upp tio kilo (som visserligen rasade så fort jag slutade med medicinen och inte längre var sugen på allt)

• Babiedoll

Kan tillägga att jag tog den på kvällen och var som utslagen VARJE natt, det var näst intill omöjligt att väcka mig och jag vägde ett ton då jag väl kom upp. Första natten med medicinen däckade jag i stort sett på köksgolvet och en annan natt kissade jag ner mig, för att jag helt enkelt inte vaknade...

• Anonym (remeron)

har ätit mirtazapin (eller remeron då, men det är samma sak)
    sexlivet påverkades inte, tabletten hjälpte bra mot depressionen, ångesten och sömnproblemen
    gick dock upp 30kg (!!!!!) under den tiden jag tog medicinen (ca 6månader)
    då har jag dock en hetsätningsstörning men ändå
    har än idag inte gått ner dom kilona och det är snart 6år sen jag började äta dom.
    idag äter jag inga mediciner alls

Svar på tråden Alla ni som äter Mirtazapin ! En viktig fråga till er !