• Lisssen

Kissa eller sova?

Nu har bebisen (4,5 månader gammal) äntligen börjat sova riktig länge i taget på nätterna, och vill bara upp och äta en gång/natt. Härligt! Men inte hann vi njuta länge av det, innan hon börjat att verkligen besväras av att kissa i blöjan även på natten. Suck. Obestämd Men ett kärt besvär, eftersom det ju verkligen är ett framsteg i potträningen att hon säger till även då.

Så nu vill hon upp och kissa 2-3 gånger per natt. ni som har mer erfarenhet, säg att det kommer bli bättre snart! Kommer hon klara sova natten igenom utan att kissa fler än en gång snart? Vi började intensivpotträning för ca två veckor sedan, och på dagarna klarar hon sig längre och längre.

• Svar på tråden Kissa eller sova?
  • Diablo

Det brukar bli bättre. Min andra dotter var blöjfri på natten vid tre månaders ålder. De andra har inte varit lika snabba. Men ofta tycker jag att småkissandet brukar gå över till en rejäl kiss. Men det är kanske väldigt individuellt. Lycka till.

Har man tur behöver man inget vett!
  • skruttan82

Blöjfri vid 3 månaders ålder!!?!! Jösses säger jag bara, vilken duktig flicka!

• Diablo
    skruttan82 skrev 2011-02-04 10:03:33 följande:
    Blöjfri vid 3 månaders ålder!!?!! Jösses säger jag bara, vilken duktig flicka!
    Det vet jag inte, tror det var mer tur. Det var så varmt att vi helt enkelt lät henne sova naken. Fungerade, så vi bara fortsatte och i dag är hon fem På BVC hade de aldrig hört om något liknande!
    Har man tur behöver man inget vett!
  • skruttan82

Nä inte jag heller jag har ju tvååringar som fortfarande har blöja här hemma liksom...

• Alexe

Det blir bättre. Vår kille är snart 11 månader och har blöja fortfarande dag som natt. Men på natten har vi haft typ en olycka i veckan sen han var 3-4 månader och vi började gå upp och nattkissa. I början gick vi vid varje amning, 3-4 gånger, nu går vi bara en (och ammar efteråt om han behöver för att komma till ro, han vaknar alltså för att kissa och inte för att amma numer). Men - under senaste veckan har vi haft 2 nätter utan nån kissning alls :) Så ser snart fram emot helt ostörd sömn. Även om jag nog kommer att fortsätta att vakna själv ett tag och undra varför han inte gnäller...

• Lisssen

Det är skönt att höra att det blir bättre! Även om jag "vet" det egentligen, så känns det ju så höpplöst när man för tredje gången samma natt staplar in på badrummet och håller på att somna över bebis och potta...

• kixan
    Lisssen skrev 2011-02-05 08:31:56 följande:
    Det är skönt att höra att det blir bättre! Även om jag "vet" det egentligen, så känns det ju så höpplöst när man för tredje gången samma natt staplar in på badrummet och håller på att somna över bebis och potta...
    Vi har pottan bredvid sängen så slipper man kliva upp, det underlättar en hel del..
    A -03, F -05, V -10
  • Lisssen
    kixan skrev 2011-02-05 11:31:48 följande:
    Vi har pottan bredvid sängen så slipper man kliva upp, det underlättar en hel del..
    Smart! Jag brukar ha den bredvid babygymet när hon ligger där, men kanske ska ta med den till sovrummet med!
Svar på tråden Kissa eller sova?