• Binis

Ni som har babybjörns hårda skötväska.....

Är ni nöjda med den? Funderar på att köpa den, har en som tillhör vagnen nu, en emmaljunga men är så missnöjd med den. Är typ som ett enda stortfack och allt ligger huller om buller *arg*

Kom med era synpunkter tack

• Svar på tråden Ni som har babybjörns hårda skötväska.....
  • invo

Jag började oxå med en EL skötväska som drev mig till vansinne. Köpte en hård babybjörn, men efter provpackning hemma och att ha testat att ha den över axeln så insåg jag att det inte var nåt för mig. Vet att många gillar den, men jag tyckte den var för stor och otymplig plus att det egentligen inte gick i så mkt - FAST jag älskade att det blev så organiserat när man packade den!!
    Lämnade tillbaka den och beställde en SkipHop som jag tycker är kanon. Då fanns bara en modell men nu finns ju flera modeller av den här i Sverige oxå, som kan göras större i botten bla. (Kolla tex simpleworld.se)

Lycka till med skötväskeinköpet!!

• Binis

invo: tack för ditt svar, har hört mycket om skiphop emn på hemsidan kan man ju ej se hur de ser ut inuti ju Lite som att köpa grisen i säcken eller???

• invo

Inuti min är det ett stort fack, och så är det två små fack på sidan på insidan... På utsidan är det ju två fack på framsidan (med kardborre. Ena facket har jag en massa småprylar och i andra brukar jag stoppa ner matburk och puré), på baksidan ett stort fack med skötbädd (med kardborre, där har jag alltid 4 blöjor oxå). På kortsidorna ett nät för tex flaska och en mobilficka (där har jag alltid handkräm...). På ovansidan (på varsin sida om stora öppningen) är det två stora fack med blixtlås, facken går halvvägs ner i väskan (dvs inte lika djupa som själva väskan, så man behöver inte gräva så djupt. I ena facket har jag en massa prylar som tuggummi, läppglans, skedar, krämer och en massa annat trams, i andra facket stoppar jag sånt som jag behöver ha nära till hands som plånbok, mobil, nycklar osv).

Väskan är otroligt smal så den tar liten plats, men känner sig inte som om man ska plöja ner hela affären om man har den på axeln. Men otroligt nog så går det ner en massa saker i den. I stora facket har jag klädombyte,mat, kex, torkpapper och allt annat jag behöver.

Min beskrivning är nog helt obegriplig för alla utom för mig... Men den kanske kan hjälpa dig med ngn liten detalj. Eller så blir du kanske bara mer frågande...

• Binis

invo: tack för beskrivningen. Jag fick en liten aning om hur den ser ut iaf
    Vad heter den skiphop som du har?

• Lillknoppen2

Jag är inte nöjd med min babybjörn. För klumpig att bära och den har ju alltid sammA storlek vilket gör att den aldrig kan vara smidig när man har lite i den och den går inte att packa med massor av saker för det hårda skalet begränsar. Men främst ogillar jag den nog för att den är osmidig att bära, och bär dem gör man faktiskt då och då, de hänger ju inte jämt på vagnen. Jag köpte en skiphop Dash som är mycket bättre.

På skiphops hemsida kan man se mer om hur väskornA SER UT INUTI. jAG KÖPTE MIN FRÅN kIWI I usa OCH INTE FRÅN SIMPLEWORLD FÖR DE VAR DYRARE. Hmm, lyckades trycka till Caps Lock tror jag bestämt.

• Skruttiplutt

Jag är inte heller jättenöjd med BabyBjörn. Vi har bytt ut axelbandet/remmen en gång för knapparna gick upp hela tiden när väskan hängde på vagnen. Nu funkar det bättre, men det händer fortfarande att knapparna går upp och jag tycker ändå inte att vi brukar packa så jättetungt i den. Själva väskan tycker jag dock är toppen; rymlig och välorgansierad.

• Binis

Tack för svaren

Verkar vara delade meningar

Fler?

Vad är skiphops hemsideadress då?

• MariaF

Gillar den inte speciellt mycket! Klumpig och stor skötväska, ångrar mitt inköp!

• Binis

Men är det ingen annan än jag som vill ha en lite större skötväska med många fack så att man kan organisera upp och få plats med mycket?

Eller har jag missuppfattat skötväskan helt?

• Tumlan

kiwi-kid.com kan du se lite bättre hur de ser ut inuti. Jag har dock ändå inte lyckats bestämma mig för vilken som passar mig bäst.

• Tess2

Stor och klumpig! Faktiskt mitt sämsta baby-inköp.

• Hallonpaj

Jag har varit nöjd med BB väskan, MEN den är rätt så tung och lite klumpig. Nu är den rätt gammal och sliten efter att ha hängt med till 2 barn, så jag funderar också på skip hop.

• LR75

Har oxå en skip hop och är supernöjd! Liten och smidig och rymmer mer än man tror.

• Binis

men jag tycker att skip hopen också verkar vara ett enda stort fack invändigt, har jag fel?

Svar på tråden Ni som har babybjörns hårda skötväska.....