• Kerstins mamma

Parallellimport av blöjor

Blev väldigt förvånad när jag öppnade ett nytt paket Libero comfort fit strl 4 och upptäckte att blöjorna inte alls såg ut som de i förra paketet. Siffran 4 där fram och bilderna var mindre och de saknade resår. Dessutoom tyckte jag de var lite tunnare. Jag tittade ordentligt på paketet men det såg precis likadant ut som det förra. Jag satte på  min dotter en blöja och den satt uselt. Det blev en stor glipa i ryggen, pg a avsaknaden av resår och det skulle ju läckt direktom hon bajsade.
    Jag ringe SCA som tillverkar blöjorna och damen jag pratade med hade hört talas om detta förut. Vissa butiker importerar tydligen blöjor från andra länder som har sämre kvalitet (så fattade jag det). Hon bad mig skicka in en blöja och jag kommer få ersättning för det. Men ganska irriterande när man tror man har köpte ett vanligt paket blöjor och så vill man inte använda dem.
    Så ring och klaga om ni får tag på såna blöjor!
    Förresten är det någon mer som har märkt detta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-04 15:27
    Jag kollade extra noga på paketet och såg de med pyttesmå bokstäver: Made in the EU. Jag antar att om det står made in sweden så får man "äkta" blöjor.

• Svar på tråden Parallellimport av blöjor
  • Kerstins mamma

Nej jag har inte gjort det. Bor en bit därifrån, men ska nog handla imorgon, så då kanske jag gör det. Jag antar att SCA också tar kontakt med dem, eftersom de ville veta var jag hade köpt blöjorna.

• annah75

Precis vad jag upptäckte här idag med... Sökte direkt här, på FL hittar man allt... =)
    Ska definitivt ringa in & klaga... Känns som pampers-blöja...tunn och dålig passform.. :(

• annah75

TS: jag undrar om du pratat med butiken och vad de isf sa?   Jag irriterar mig oxå på att de inte alls är av samma kvalitet, har inte ringt sca men mailat. Butiken ska jag höra med nästa gång jag handlar men är nyfiken på vad du fick för svar om du pratat med dem du handlade blöjorna av...

Svar på tråden Parallellimport av blöjor