• Christaline

Omanliga nypretto "män". Vad tycker ni andra tjejer?

Jag kom nyss från Junibacken och befinner mig fortfarande i allmänt chocktillstånd!!

Här i vårt land har tydligen ett under av jämställdhet exploderat med tanke på hur många män som var där med sina barn, med eller utan partner. Det i sig är ju jättebra!

MEN:

Majoriteten av de "män" som var där, var av en art som smugit sig fram de senaste 10 åren... Androgyna varelser som svassade runt med lilla ryggsäcken och med käck och kvinnlig  röst ropade på sin lilla Alva, Elvira, Agnes, Edith eller Ture för att utröna om de månne ville ha lite vatten eller så...

Och i kön till maten ropade de på "Mamma" - ja inte partnerns namn alltså - utan lilla "Mamma" för att höra vad hon ville äta.

De är av en sort som undantagslöst:

1. Döper sin barn till farmors namn.
    2. Möblerar sina hem med myranstolar, ph-lampa osv.
    3. Ger sken av att vara korrekta och absolut inte bry sig om vad andra tycker.
    4. Lik förbannat tävlar de med grannen om att hålla det 40-tal och lagom pretto hemma.
    5. Fast det ska inte märkas.

Osv.

Är det fler än jag som tycker att den här nya sortens män är alldeles oerhört avtändande? Min reaktion blir att jag först blir lite full i skratt, sedan mår jag lite illa och blir lätt äcklad faktiskt.

Jag förstår inte att de ens har kunnat GÖRA några barn!

Och då ska man veta att jag ändå inte är någon kvinno-kvinna! Jag driver eget företag och mitt ex och jag delade rakt av på föräldraledigheten. Jag är tvärtom FÖR ett jämställt samhälle!

Men inte på bekostnad av att män ska bli androgyna mähän. Det manliga och kvinnliga måste få finnas och frodas - det är en del av livet. Dela i vardagen kan man göra ändå!

Vad är det som har hänt och varför???? Är det föräldrar som slitit bilen ur eriks grepp och gett honom en docka i stället för att främja det fria valet...

Någon som har en teori - och finns det någon som faktiskt GILLAR den nya typen av män och dessutom TÄNDER på dem?

Undrar och funderar......

• Svar på tråden Omanliga nypretto "män". Vad tycker ni andra tjejer?
  • Miss Lau

Jag har lite småsvårt för den typ av människor, oavsett om de är kvinnor eller män, helt enkelt för att jag inte delar vissa av värderingarna. Däremot förstår jag inte det här med att män ska vara på ett visst sätt, vad är egentligen det här manliga som du efterlyser för något?

• Fru U

en kvinno-kvinna är för en som är stark o drivande Inte ett våp

har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • h34

Teori: De vill väl helt enkelt inte göra fel. Stackarna där.

• Thursday

Nu begriper jag faktiskt inte hur du resonerar... du tycker att de här människorna borde undertrycka sin personlighet och inte leva ut sin dröm om de goda livet... eftersom du isåfall inte vill knulla med dem? De vill säkert inte ligga med dig heller, så det ordnar sig nog. Varför är det bara din uppfattning om hur saker och ting ska vara som gills? Varför har inte de här männen rätt att välja sitt uppförande, sin livsstil, sitt språk och sitt umgänge? Varför är det något negativt att vi fått en större bredd på vilket beteende som är okej för människor?

• Heisan

De har väl alltid funnits men de har bara inte få ta utrymme i ett samhälle där mannen skulle vara stereotypt macho.

När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
  • Christaline

Hmm...så de har alltså alltid funnits - men först nu kommit fram ur garderoben...? Självklart har människor rätt att vara som de vill! Jag ogillar själv människor som har en påklistrad yta och spelar en roll.

Men det är just därför jag reagerar på den här sortens män. De känns inte naturliga alls - utan det känns som ett påklistrat och tillrättalagt beteende!

Jag undrar bara hur det kommer sig?

• dotty
    Thursday skrev 2011-02-04 15:00:13 följande:
    Nu begriper jag faktiskt inte hur du resonerar... du tycker att de här människorna borde undertrycka sin personlighet och inte leva ut sin dröm om de goda livet... eftersom du isåfall inte vill knulla med dem? De vill säkert inte ligga med dig heller, så det ordnar sig nog. Varför är det bara din uppfattning om hur saker och ting ska vara som gills? Varför har inte de här männen rätt att välja sitt uppförande, sin livsstil, sitt språk och sitt umgänge? Varför är det något negativt att vi fått en större bredd på vilket beteende som är okej för människor?
  • Fru U
    Christaline skrev 2011-02-04 15:18:53 följande:
    Men det är just därför jag reagerar på den här sortens män. De känns inte naturliga alls - utan det känns som ett påklistrat och tillrättalagt beteende!

För att du inte är van vid det. Då känns det onaturligt.

Om man ska hårddra det så är alla naturens varianter naturliga eftersom de förekommer
    har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • dotty
    Christaline skrev 2011-02-04 15:18:53 följande:
    Hmm...så de har alltså alltid funnits - men först nu kommit fram ur garderoben...? Självklart har människor rätt att vara som de vill! Jag ogillar själv människor som har en påklistrad yta och spelar en roll.

är det påklistat och tillrättalagt bara för att det inte passar in i din värld? jag skulle väl gissa att det är mer påklistrat och tillrättalagt för dessa personer att bete sig så som du anser är normalt och manligt.
Svar på tråden Omanliga nypretto "män". Vad tycker ni andra tjejer?