• vittra

Tygblöjor

Öh varför skulle man inte få sälja begagnade tygblöjor?! Det görs ju hela tiden och jag har själv gjort det. Ligger alltid ute tygblöjor, kollar lite du och då och har nyss köpt ett par nya blöjbyxor (begagnade). Om det nu är så att det finns en sådan specifik regel så är det ju åtminstone inget som efterföljs.

• vittra

Vi har bara köpt från tradera, sägs att de har bättre uppsugsförmåga om de blivit tvättade mycket, att de bara blir bättre med tiden. De håller sig fräscha år efter år Vi har imsevimses formsydda flanellblöjor, luktar betydligt bättre än engångsblöjorna vill jag påstå! Och är betydligt skonsammare mot barnets rumpa!

• vittra

Är det möjligt att de kan ha tagit bort den regeln? När jag googlar lite så märker jag ju att det varit ett ganska stort uppror mot det? Jag hittar i alla fall inte heller något om en sådan regel, och egentligen är det ju oväsentligt i nuläget eftersom det uppenbarligen säljs och köps (begagnade) tygblöjor där hela tiden i dagsläget...

• vittra

Håller med om kardborren. Jag har sytt om de blöjbyxor vi har som hade kardborre, fungerade inte alls utan skavde jättemycket för oss så det var tvunget. Av märket imsevimse.

Svar på tråden Tygblöjor