• Anonym (mamma till tjej)

6-årig flicka luktar där nere

Har lite problem med våran dotter som nu är 6 år men luktar väldigt illa mellan benen (har gjort ganska länge) säkert flera år. Detta är ingen hon lider av... hon har inte ont eller så. Utan bara luktar ganska illa. Vi är noga med hygienen med henne, bara en liten stund efter bad kan man sitta en bra bit i från henne o känna att det luktar. Andra kan känna att det luktar oxå, hon går nu i skolan och jag är rädd att andra ska känna det och hon tycker själv att detta är jobbigt. Vi har frågat på apoteket om hjälp men dom visste inte om det fanns något för barn. Vi vill helst slippa gå till läkaren eftersom det är en sådan känslig sak och för att hon inte har ont utav det. Någon som vet om det kan finnas något mot detta??

• Svar på tråden 6-årig flicka luktar där nere
  • Anonym (mamma till tjej)

Ingen??

• Syster Luring

Men alltså. Ett friskt underliv luktar inte illa, i synnerhet inte ett barn som ej har kommit i puberteten. Ni måste ta henne till läkare! Tänk om hon har en infektion som stått obehandlad i alla dessa år? Ni gör henne en otjäsnt om ni drar på detta längre till.

Prins August -95 Prins Edvin -09 & Lilla Hemlis -11
  • redneck girl

en känslig sak? gå till läkaren,det är väl inget konstigt med det . flera år som ni känt doften och ändå inte ens frågat ? vad är läkare till för annars då tro .

• versan

Jag hade utan tvekan gått till doktorn med henne hon kanske har obalans i underlivet så man måste medicinera eller så kan doktorn hjälpa med tips!

Min första tanke är har hon ätit penicilin så kan man få underlivsproblem.

Hon säger inte att det kliar eller nåt heller.

Kan ni se om hon har flytningar tex i trosan eller se i underlivet om hon ser vitgrynig runt blygdläpparna så ka hon ha en obehandlad svampinfektion som måste fixas.

• Anonym

Håller med luring där! Tvättar du henne med intimtvål och en tvättsvamp därnere? Luktar det så starkt som du beskriver så är det inte friskt. Byter hon trosor varje dag?
    Inget känsligt med att gå till läkaren, såvida inte du gör något stort av det hela.

• redneck girl

du ts..om det skulle vara nått knas så ser de ju illa ut om du väntat flera år ...eller hur? det om nått kan ju verka knepigt .

• mammageno

Man ska inte tvätta FÖR noga heller!

• versan

Kan du förklara hur det luktar??
    Surt eller mer som rutten fisk.
    Då kan er tjej har fått bakteriell vaginos.

Tvätta inte hennes underliv med annat än barnolja.
    & gå med henne till doktorn för annars kan det bli värre & kan på sikt göra att hon blir sämre.

• Anonym

Hos kvinnor är svamp vanligt men inte hos barn fast det förekommer.  Det är mer sannolikt att din flicka lider av bakteriell vaginos. Vad luktar det? Har hon flytning?

• versan
    Anonym skrev 2011-02-04 21:16:04 följande:
    Hos kvinnor är svamp vanligt men inte hos barn fast det förekommer.  Det är mer sannolikt att din flicka lider av bakteriell vaginos. Vad luktar det? Har hon flytning?
    Jag hade det som barn pga alla penicilkurer jag gått igenom.
    Surt men sant.

TS) Äter man penicilin så slår man även ut alla GODA/bra bakterier som finns i kroppen & då kan man få svampinfektion.
    jag hade det som liten & fattade inte att jag hade det innan min syrra frågade om det kliade i underlivet. 
Svar på tråden 6-årig flicka luktar där nere