• Anonym (mamma till tjej)

6-årig flicka luktar där nere

Har lite problem med våran dotter som nu är 6 år men luktar väldigt illa mellan benen (har gjort ganska länge) säkert flera år. Detta är ingen hon lider av... hon har inte ont eller så. Utan bara luktar ganska illa. Vi är noga med hygienen med henne, bara en liten stund efter bad kan man sitta en bra bit i från henne o känna att det luktar. Andra kan känna att det luktar oxå, hon går nu i skolan och jag är rädd att andra ska känna det och hon tycker själv att detta är jobbigt. Vi har frågat på apoteket om hjälp men dom visste inte om det fanns något för barn. Vi vill helst slippa gå till läkaren eftersom det är en sådan känslig sak och för att hon inte har ont utav det. Någon som vet om det kan finnas något mot detta??

• Svar på tråden 6-årig flicka luktar där nere
  • Anonym

min första tanke var att ni kanske är lite för noga med hygienen. om ni använder tvål eller liknande som får Ph balansen i underlivet att rubbas..

• Mad as snow

Men herregud. Om ett barn luktar illa mellan benen, så till den grad som beskrivs i TS, i FLERA ÅR: varför går man inte till en läkare då??

• Anonym

pencillin och antibiotika kan ge svamp, så behöver inte vara sexuellt-relaterat.. man kan få också om hon använder ngt sorts material på trorsorna. ska inte vara syntet utan bomull och sånt som andas. ni kanske kan låta henne sova naken på nätterna så det luftar? och dessutom inte ha för åtsittande kläder?

• kamomillmilla

Skulle du själv inte gå till en läkare om ditt eget underliv luktade illa i flera år utan att du kunde få bukt på det själv? Obestämd

Sen lider hon ju uppenbarligen av det eftersom hon tycker att det är jobbigt.. Stackarn, ta ditt ansvar som förälder och gå till en läkare för guds skull.

• Anonym

Har märkt att min 4 åring får jätte ont om jag någon gång tvättar henne med tvål i underlivet..fast det bara är pytte pytte lite tvål... och sköljer med vatten...hon får hjälpa till lite själv med...med att skölja...

Men nu när jag läst här ska jag undvika tvål så mycket som möjligt...men det känns ju ändå som man vill tvätta med en mild barntvål någon gång i bland...känns inte som det blir rent annars...barnolja blir det så fett av tycker jag...känns som det inte går att skölja bort...

Menar ni att ni aldrig någonsin tvättar med tvål i underlivet på era barn?...( mild barntvål)

Ska fråga vad dom säger på apoteket...
    Är en sån som troligtvis är för renlig av mig och duschar varje dag själv..och vill att min flicka också har bra hygien...( men jag duschar/badar henne var tredje dag ungefär)men kommer välja bort tvål nu ett tag och se hur det blir...om det är rent ändå...

• Anonym
    Anonym skrev 2011-02-05 00:41:03 följande:

Har märkt att min 4 åring får jätte ont om jag någon gång tvättar henne med tvål i underlivet..fast det bara är pytte pytte lite tvål... och sköljer med vatten...hon får hjälpa till lite själv med...med att skölja...

Men nu när jag läst här ska jag undvika tvål så mycket som möjligt...men det känns ju ändå som man vill tvätta med en mild barntvål någon gång i bland...känns inte som det blir rent annars...barnolja blir det så fett av tycker jag...känns som det inte går att skölja bort...

Menar ni att ni aldrig någonsin tvättar med tvål i underlivet på era barn?...( mild barntvål)

Ska fråga vad dom säger på apoteket...
    Är en sån som troligtvis är för renlig av mig och duschar varje dag själv..och vill att min flicka också har bra hygien...( men jag duschar/badar henne var tredje dag ungefär)men kommer välja bort tvål nu ett tag och se hur det blir...om det är rent ändå...

Om det blir rent ändå menade jag .
  • Anonym
    Anonym (här också) skrev 2011-02-04 22:18:39 följande:
    Ok, mitt google-resultat: bakteriell vaginos förekommer främst hos kvinnor med frekventa samlag och är sexuellt överförbart. Varför skulle detta vara vanligt hos barn?
    Nej, Det är inte vanligt men det är vanligare än svampinfektion i gruppen barn. Så har ett barn illa lktande flytning eller dylikt skall man misstänka bakteriell vaginos framför svampinfektion medan det hos en kvinna i vxen ålder är vanligare attt orsaken är svamp. Är du med?
  • Cloudy

Givetvis måste du ta tag i detta innan hon blir mobbad och stämplad som en illaluktande tjej av andra barn.

Låt henne bada varje dag men skippa tvålen, ta olivolja eller kallpressad rapsolja så försvinner problemet. Rena underkläder och rena kläder är en självklarhet.

• Cloudy
    Mad as snow skrev 2011-02-04 22:40:07 följande:
    Men herregud. Om ett barn luktar illa mellan benen, så till den grad som beskrivs i TS, i FLERA ÅR: varför går man inte till en läkare då??
    Ja, vilken idioti att inte ta tag i problemet på en gång.
  • Cloudy
    versan skrev 2011-02-05 10:12:14 följande:
    Det kan vara en indikation på Diabetes tex så iväg till läkaren.
    Suck....

Nej.
Svar på tråden 6-årig flicka luktar där nere