Hur ofta pratar ni med era kompisar?
Har en fråga, hur ofta pratar ni med vänninor? Med en kompis pratar jag flera gånger om dagen över datorn och ibland över telefon. Men träffas kanske bara 1-2 gånger i veckan ibland mindre. En annan kompis pratar jag med kanske en gång per dag på datorn och träffas en gång i veckan. Övriga träffar jag ytterst sällan och pratar inte heller så ofta med kanske ett par gånger i halvåret. Den första tjejen känns det som om jag vill glesa ut tillfällena och det känns som om hon vill de samma. Då vi verkar ha vuxit ifrån varandra. Jag tycker hon styr och ställer och kräver att jag ska leva efter hennes fobi. Hon blir arg för att jag inte sköter mig enligt henne. Därför känns det som om båda två vill glesa ut träffarna. Hon blir ju sjukare av att träffa mig för jag stannar inte hemma när jag är sjuk. Alltså är jag sjuk och smittsam så stannar jag juhemma menhar jag lite hosta anser jag mig kunna gå på affären. Och jag tvättar inte händerna 100 gånger om dagen samt att jag sanerar inte lägenheten om någon haft magsjuka hemma. För att jag helt enkelt inte tänker på samma sätt som henne.
Jaja det var inte frågeställning utan frågan var hur ofta ni har kontakt med kompisar? Jag känner mig fruktansvärt ensam men funderar på om den kontakt jag har kanske borde vara tillräckligt.