• Anonym

Hur ofta pratar ni med era kompisar?

Har en fråga, hur ofta pratar ni med vänninor? Med en kompis pratar jag flera gånger om dagen över datorn och ibland över telefon. Men träffas kanske bara 1-2 gånger i veckan ibland mindre. En annan kompis pratar jag med kanske en gång per dag på datorn och träffas en gång i veckan. Övriga träffar jag ytterst sällan och pratar inte heller så ofta med kanske ett par gånger i halvåret. Den första tjejen känns det som om jag vill glesa ut tillfällena och det känns som om hon vill de samma. Då vi verkar ha vuxit ifrån varandra. Jag tycker hon styr och ställer och kräver att jag ska leva efter hennes fobi. Hon blir arg för att jag inte sköter mig enligt henne. Därför känns det som om båda två vill glesa ut träffarna. Hon blir ju sjukare av att träffa mig för jag stannar inte hemma när jag är sjuk. Alltså är jag sjuk och smittsam så stannar jag juhemma menhar jag lite hosta anser jag mig kunna gå på affären. Och jag tvättar inte händerna 100 gånger om dagen samt att jag sanerar inte lägenheten om någon haft magsjuka hemma. För att jag helt enkelt inte tänker på samma sätt som henne.

Jaja det var inte frågeställning utan frågan var hur ofta ni har kontakt med kompisar? Jag känner mig fruktansvärt ensam men funderar på om den kontakt jag har kanske borde vara tillräckligt.

• Svar på tråden Hur ofta pratar ni med era kompisar?
  • Anonym (:()

Väldigt sällan. kan bli på datan  nån gång i veckan me 2 av dom.
    en ganska nybliven vän träffar jag varje sönda när hon å hennes sambo kommer hem till mig å min sambo å grillar och spelar bingolotto.

dom övriga kanske jag hör av nån gång i månaden me lite tur..

jag är 22år bor på landet och arbetslös och de verkar som mina vänner tyvärr inte kan förstå hur jag har de och därför har vi halkat ifrån varran. (dom kan tex inte förstå att jag inte har råd att göra vissa saker.)

• Anonym

Oj hur hinner du? Jag hinner knappt med mig som det är endock känner jag mig ensam. Men skulle tro att anledningen till att jag känner att jag inte hinner är för att jag spenderar mycket tid till ångest och funderingar.

• Anonym

Söndagarna men grillning och bingolotto lät ju jättemysigt, Men synd att de andra vännerna inte förstår. Ja det är samma här har ju inte råd med saker och ting.

• Anonym (vänner)

Pratar kanske med mina närmaste två vänner via chat en gång i veckan. De andra en gång i månaden typ.. Hinner inte mer, det är så mycket annat med jobb o grejer..

• Anonym (:()
    Anonym skrev 2011-02-05 08:31:20 följande:
    Söndagarna men grillning och bingolotto lät ju jättemysigt, Men synd att de andra vännerna inte förstår. Ja det är samma här har ju inte råd med saker och ting.
    som tur är har jag sambon :P  vi va riktigt bra vänner innan vi blev tillsammans å de har ju bara blitt bättre och bättre.
  • Anonym

På veckorna har jag i princip ingen kontakt med mina vänner. Förstår inte hur andra hinner;)  Dock har jag & min sambo ett väldigt socialt liv på helgerna & umgås med olika vänner. Dock kan det gå flera veckor ibland innan jag & min bästa vän höres.

• 010306

Har en vän som jag tränar tillsamans med minst 3 ggr i veckan + umgås rätt ofta med på helger också. Tex spelar Bingolotto ihop med eller far och shoppar. En annan vän som jag träffar minst en gång i veckan också, promenerar rätt ofta då. Pratar på data & sms med båda flera ggr i veckan med.
    Mina andra vänner bor långt borta så dem ser jag max varannan var tredje månad men pratar ofta på msn & Fb med.

• Anonym (frida)

Pratar i teelefon med min bästa vän varje dag, pratar vi inte så smsar vi, ses kanske 2 ggr i veckan och fikar o pratar,. de andra vännerna träffar jag mest på helgerna när jag , min sambo och de och deras sambos umgås tillsammans.

• Anonym (Sällan)

De få vänner jag har pratar jag sällan med. Den mesta kontakten sker via sms. Kanske en gång i veckan. Överlag träffas vi kanske en gång i månaden och hittar på något. Inte mitt val, jag hade gärna träffats varje helg. Men de är mer intresserade av sina partners och partnerns vänner än sina egna.

Min kille pratar med sina vänner ofta, flera varje dag. De har en helt annan relation än vad jag har till mina vänner.

• redneck girl

min allra bästa vän pratar jag med nära på varje dag. träffas kanske en -två ggr i veckan. beror lite på hur det ser ut för oss båda .

• Anonym (Kille utan vänne)

Hej!
    Jag har blivit sviken av två vänner nyligen. De ansåg att jag bara pratade om mina problem, men när de mådde dåligt ville de inte prata. Nu efteråt har jag insett att det bara var jag som började ringa, sms och chatta med dem. De tog inte kontakt med mig. Kan man kalla det vänner.

• Den allsmäktige

Jag och min närmsta vän pratar 5-10 ggr per dag och skickar ca 500 sms i månaden till varandra.
    Folk har frågat oss om vi är tvillingar (!!!).

• Betingjärp

Jag går på folkhögskola och några utav mina vänner går också där, så dom träffar jag i stort sett varje dag och ibland även på fritiden när vi har tid (vi har alla barn och familj)

En annan nära vän pratar jag med mer sällan, vi lever rätt olika liv, kan ta flera veckor mellan gångerna som vi hörs och då hörs vi per telefon, ibland tar vi en promenad med barnen och så...

• Den allsmäktige

Glömde, vi avslutar varandras meningar och kan läsa av varandra som en öppen bok.

Svar på tråden Hur ofta pratar ni med era kompisar?