• mamma smurfen

Änglagårdens Förskola på Hisingen

Är det någon som har haft/har sina barn på denna förskola?

Funderar på att söka dit när dottern är mogen för förskola, men kan inte hitta någon
    information om förskolan, förutom en taskigt gjod, icke fungerandes, hemsida,
    villket drar ner intrycket innan jag ens VET något om den.

Annars undrar jag, finns det någon förskola, allternativt dagmamma vid Brunnsbo, gärna privat som ni kan rekomendera? 

• Svar på tråden Änglagårdens Förskola på Hisingen
  • MatildaAn

Går också i dom tankarna. Ring till förskolan och fråga om du får hälsa på?

• mamma smurfen
    MatildaAn skrev 2011-03-17 12:31:46 följande:
    Går också i dom tankarna. Ring till förskolan och fråga om du får hälsa på?
    jaaa får nog ta å göra det, fast först ska jag promenera förbi mååånga ggr innan, så man märker hur de e när de är ute*ler* 
    "spionera" du vet Tungan ute
  • MatildaAn

Gör det! Jag går också i dom tankarna. Har nog valt ut 3 favoriter faktiskt. När har ni tänkt att sätta dottern i förskola?

• mamma smurfen
    MatildaAn skrev 2011-03-20 14:40:09 följande:
    Gör det! Jag går också i dom tankarna. Har nog valt ut 3 favoriter faktiskt. När har ni tänkt att sätta dottern i förskola?
    Blir nog efter sommaren nästa år...så hon kommer vara ca 20 månader då....
  • MatildaAn

Januari 2012 :) när hon är 15mån:)

• mamma smurfen
    MatildaAn skrev 2011-03-21 12:38:46 följande:
    Januari 2012 :) när hon är 15mån:)
    *ler* va bra, då får du "testa" först å ge mig tips på om de e bra eller dåligt på dagiset ni väljer juh
  • MatildaAn

Haha jo värsta är att det är ca 1 års väntetider till dagis i backa

• mamma smurfen
    MatildaAn skrev 2011-03-21 14:13:57 följande:
    Haha jo värsta är att det är ca 1 års väntetider till dagis i backa
    Du skojjar??!!
  • MatildaAn

Nej det är tyvärr sant. Iaf till dom populära dagisen. Jag vill inte sätta min dotter var dom helst heller.

• mamma smurfen
    MatildaAn skrev 2011-03-21 15:24:32 följande:
    Nej det är tyvärr sant. Iaf till dom populära dagisen. Jag vill inte sätta min dotter var dom helst heller.
    Nej förstår dig verkligen...
    Vilka andra alternativ här i Backa funderar ni på? 
  • MatildaAn

Backatorp, rimmaregatan (, lilla Holm)

• Kimban
    MatildaAn skrev 2011-03-21 18:51:53 följande:
    Backatorp, rimmaregatan (, lilla Holm)
    Rimmaregatan är kanon! Dom har rätt tråkig "lilla gård" men perosonalen är underbar. Sonen går där, vi har iof flyttat och försöker få plats till honom här, men han får gå kvar så länge. Oxeröd ska vara bra med, backatorp är svårast att få plats på har jag hört, hade det som första handsval.
  • mamma smurfen
    Kimban skrev 2011-03-22 07:19:23 följande:
    Rimmaregatan är kanon! Dom har rätt tråkig "lilla gård" men perosonalen är underbar. Sonen går där, vi har iof flyttat och försöker få plats till honom här, men han får gå kvar så länge. Oxeröd ska vara bra med, backatorp är svårast att få plats på har jag hört, hade det som första handsval.
    Är de dagisen kommunala, eller privata/cooperativ?
  • MatildaAn

Gården är jätte viktig för oss, att de kan vara ute mycket. Det är även viktigt att dom behåller dom svenska traditionerna, dvs firar jul, lucia, påsk osv. Funderar starkt på Lilla Holm då dom har en "ur och skur-förskola" hmm , ja Backatorp står högst på listan.

Svar på tråden Änglagårdens Förskola på Hisingen