• Anonym (Hemskt)

Vill bara varna för kennel!

Hej, undrar om någon här vet om man kan "varna" nya köpare för oseriös kennel?
    Har gjort anmälan till Skk, men det verkar inte gå så fort, de skulle skicka ut en konsulent, sen har jag inte hört något!

Jag undra om det finns något forum eller nåt ställe man kan skriva vilken kennel det är och lite svagt vad de gjort och så man kan varna ev. framtida köpare, vet att de fifflar med papper, att det finns en veterinär som skriver lite roliga intyg och sådär.. Vill inte säga för mycket här, men finns det någon med kunskap så hör gärna av er!

Detta gäller djurplågeri och det känns som det behöver gå snabbare, det kommer ju nya valpar hela tiden, och varje nytt liv som får leva i den misären är ett nytt förstört liv, om stackarna ens överlever.....

La tråden under missbruk då jag anser att de missbrukar deras rätt till att ha djur!

Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Vill bara varna för kennel!
  • riboflavin
    Anonym (Hemskt) skrev 2011-02-05 17:13:21 följande:
    Hej, undrar om någon här vet om man kan "varna" nya köpare för oseriös kennel?
    Har gjort anmälan till Skk, men det verkar inte gå så fort, de skulle skicka ut en konsulent, sen har jag inte hört något!

Jag undra om det finns något forum eller nåt ställe man kan skriva vilken kennel det är och lite svagt vad de gjort och så man kan varna ev. framtida köpare, vet att de fifflar med papper, att det finns en veterinär som skriver lite roliga intyg och sådär.. Vill inte säga för mycket här, men finns det någon med kunskap så hör gärna av er!

Detta gäller djurplågeri och det känns som det behöver gå snabbare, det kommer ju nya valpar hela tiden, och varje nytt liv som får leva i den misären är ett nytt förstört liv, om stackarna ens överlever.....

La tråden under missbruk då jag anser att de missbrukar deras rätt till att ha djur!

Tacksam för hjälp!
    Jättefint att du vill varna, men se upp så att de inte kan anmäla dig för förtal. Jag känner inte till någon hemsida eller så där man kan ge betyg på en viss kennel tyvärr.
  • Anonym

Om det handlar om djurplågeri ska du polisanmäla. Man kan även kontakta komunens djurskyddsinspektör. Båda delarna går att göra anomymt.

• MammaTillDomFinaste

djurskyddsinspektören. Finns ingen sida där du får skriva negativa saker om en kennel med namn, då blir du anmäld för det!!

♥ Kineserna Nova & Buddha, katten Listo och Whippeten Ådi ♥
  • ebbastar

Hej!
    Jag förstår verkligen vad du menar med detta har själv råkat ut för oseriös kennel och skk har tagit del i detta även ARN kan man anlita.
    Det du beskriver låter som den kenneln jag har blivit lurad av har varit jätte jobbigt
    och det är som en valpfabrik där stackars små liv .
    Hör av dig till mig snarast så får vi hjälpas åt och vi får prata mer om detta tycker det är viktigt hör av dig snarast snälla du MVH Ingrid

Svar på tråden Vill bara varna för kennel!