Inlägg från: Christaline |Visa alla inlägg
  • Christaline

Tänk om min dotter väljer sin pappa???? (snälla läs!)

Du vet - det kan faktiskt bli tvärtom med :)

Om ni jobbar extra medvetet för att få ihop deras syskonskap så att det blir riktigt tajt genom att låta henne vara delaktig men även få rikligt med egentid med mamma - om hon själv önskar det förstås!

Det kan ju bli så att hon älskar sitt lilla syskon över allt annat och VILL vara med det mer än vad du tror. Och att hon tvärtom längtar tillbaka till dig, sin extrapappa och sitt lilla syskon.

För hennes lillasyskon kommer med största sannolikhet att beundra sin storasyster över allt annat och visa det med övermåtta på barns älskvärda vis - och det kommer hon att känna i sitt hjärta som blir varmt och stort.

Se tiden an och lita på att  det löser sig. De är familj, men lite syskonsvartsjuka får man förstås räkna med - det är naturligt. Ta det bara lugnt.

Min lilla tjej som fick ett oplanerat litet syskon med en annan pappa när hon var fyra ( hon är snart sex nu)- sa till mig härom dagen när hon inte kunde ta hem en kompis att :

- Det gör inget mamma, för nu när jag har lillebror så har jag alltid en kompis hemma!

Det värmde i hjärtat må du tro, för jag var också lite orolig för min lilltjej innan eftersom även jag har henne och två äldre bröder med en annan. Men de älskar sitt lilla syskon över allt annat!!

Det går bra ska du se :)

Svar på tråden Tänk om min dotter väljer sin pappa???? (snälla läs!)