• Aspendos

Vunnit ett LVU mål i kammarrätten?

Hej felli flisan!
    Ja , det finns några som har klarat av att överleva i  "SOC helvetet" och inte nog med det finns  dem som har vunnit  sina barn tillbaka i Kammarrätten. Jag är en av dem.
    Mitt råd till Dig är att  tillfället i akt!! Där har du chansen! Scenen är Din. Spela  inte, men förmedla-visa Dina känslor, Din förtvivla, Ditt mående.
    Trots allt är det "medmänniskor" som sitter där och de har en juridisk bakgrund.
    Alla bevisunderlag är tillåtna dvs mail, bilder, sms, utlåtande från SOC, BUP allt som gynnar Dig!
    Visst, Ditt ombud skall icke underskattas, men på vems sida står ombudet?
    Vem har förmedlat uppdraget till det? Mitt råd är ATT KÄMPA!!!
    Kram och LYCKA till. Tänker på dig...

• Aspendos

"Det är när det går fel, det är när någon råkar ut för en som är maktfullkomlig som systemet reagerar fel. Misstag begås av alla, men när det begås misstag av soc så är det ytterst sällan de backar. Att fel begås, det är självklart, men problemet är att det verkar gå väldigt mycket prestige."

Exakt!!! I mitt fall handlade detta enbart om prestige till vilket pris som. Det får kosta vad det kosta vill.
    Barnen? Dem kom inte ens på fråga, glöm det! Jag som förälder var redan dömd och straffad  på förhand i SOC klassiska "jag förstår" värld. 

Tyvärr min erfarenhet är så bitter att jag undrar ibland om samma människor skulle kunna avrätta mig fast i en annan tid och i ett annat rike.
    Men....vill absolut inte dra ALLA över samma kam. Ni som kämpar och sliter för barnens bästa- Hatten av!!! 

Svar på tråden Vunnit ett LVU mål i kammarrätten?