-
Nej. Det gör de definitivt inte om det finns nog tusentals krossade familjer som kan vittna om.Anonym skrev 2011-02-06 11:57:27 följande:@inlägg 4 socialtjänsten ser alltid till barnens bästa precis som KR kommer göra
-
Eller, så är lvu:et åt skogen för soc har gjort F E L och ljugit sig blå och inte förväntat sig bli överbevisade i kammarrätten. Hade inte mina barn lidit som de gjorde pga soc så hade jag hånskrattat åt deras långa ansikten när de kritiserades av domstolen och olika professionella.Anonym (soc.) skrev 2011-05-06 20:53:50 följande:Sen kan det vara intressant att veta att i en del fall där en domstol beslutar att ett LVU ska hävas, så betyder det INTE med automatik att det har varit fel från början att placera barnen, utan kan helt enkelt betyda att rätten vid tidpunkten för förhandlingen noterat att det skett sådana förändringar i situationen under PLACERINGENS tid att det nu går bra att släppa hem barnen. Någon som man ofta "glömmer" när man pratar om att man "vann" över socialtjänsten. Dessa förändringar som nu gör att ett barn kan komma hem, har alltså kommit till pga. att man faktiskt gjort ett LVU.
Två av mina barn var kidnappade 2 månader, ett i 3 veckor och och ett 4 dagar, innan kammarrätten hävde över en natt. Hade jag inte vunnit så hade i vart fall ett av barnen inte levt idag.
-
Jag vann.
De var tre som var emot oss, nämligen soc förstås och deras advokat, barnens far och barnens advokat - naturligtvis tilldelad och deras jobb är att springa soc ärenden.
Vad jag gjorde? Jag motbevisade deras lögner.
Tex hade de skrivit att det fanns "betydande omsorgsbrister" men kunde inte ens i rätten specificera en enda.
De hade inte erbjudit något som helst frivilligt stöd utan bestämt sig för lvu från början. Något "stöd" var heller inte nödvändigt mer än skydd från den misshandlande föräldern.
Villkoren för barnens hemgång var att jag hade ett samarbete med denne och att barnen kände sig trygga med honom. Soc hade nämligen bestämt sig för att jag hjärntvättat barnen till att berätta om våld från deras fantastiske pappa.
Ett barn som satt på fosterställe for så illa av det att de tog henne till läkare upprepade gånger för svåra magsmärtor. I rätten satt soc och sa att det var bara i början hon varit lite orolig men nu var allt bra. Då visade jag upp läkarjournalen som jag varit och hämtat utan deras vetskap, där läkaren skrivit att det var psykosomatiskt och att flickan berättat att det var för att hon saknade sin familj och hatade att sitta hos "fosterkräken", som hon benämnde sina fångvaktare. Intyget var tre dagar gammalt.
Vidare hade soc fullkomligt ignorerat allt barnen sa och fick skarp kritik från barnombudsmannen.
Ett av barnen skrev själv till domstolen och berättade att soc ljugit massor om oss och att de inte lyssnat på henne och syskonen över huvud taget.
Vidare kunde jag visa upp en remiss som soc skrivit till bup, där handläggaren fabulerade fritt.
Inte minst så kommenterade jag alla socialtjänstens lögner i utredningen skriftligen. Jag hade även lärt mig att sköta all kommunikation skriftligen med dem, så de fick svårt att påstå att "det har du sagt" och "det har vi aldrig sagt". -
Det stämmer helt. Har man en gång varit i deras våld så är man dessutom, därefter dömd på förhand. Alla tror ju att det ska till fruktansvärda brister innan man tar till lvu.Anonym (Körd) skrev 2013-02-07 07:14:29 följande:Fast min erfarenhet är att en förälder som en gång hamnat i soc' klor är ganska körd. Alla - även myndighetspersoner, jurister, läkare m.fl. professionella personer - tänker "ingen rök utan eld". Om föräldern protesterar, säger de att h*n inte har någon sjukdomsinsikt... De talar till och med till föräldern med en annan ton än till andra människor. Lite som till ett vanartigt barn, på den tiden då man fick tala så till vanartiga barn. Och den processen - från att ha fulla medborgerliga rättigheter till att ses som ett vanartigt barn - kan gå mycket fort. Och även påverka hur föräldern ser på sig själv lång tid efteråt.
-
Du missförstod nog sakfrågan här.Anonym (soc.) skrev 2013-02-07 08:06:50 följande:
Fast det där stämmer inte. Har sett många lvun som avslutats då föräldrarna ordnat upp sin tillvaro.
Det jag menar är att även efter att man tagit sig ur soc klor, så är man dömd på förhand av de som vet att man en gång varit där och som inte känner en. Te x en ny skola, dagis, arbetsplats..
-
Gick det som det skulle?Anonym (väntar) skrev 2013-05-04 11:02:32 följande:Ja de kommer på måndag.
Vet fall där kr hävt lvu och där soc ÄNDÅ, tex genom flyttningsförbud, har behållit barnen. Jag hämtade mina omgående. Jag ber inte om lov kring mina egna barn.