• Anonym (ledsen)

Jag blev inte bjuden

PÅ mitt jobb är jag yngst i teamet. Vi är majoriteten tjejer och en av de lite äldre är väldigt speciell. Jag vet lite om hennes bakgrund att hon hamnat i konflikter så hon tvingats flytta från staden hon bodde förut. Jag tror inte hon vet om att jag vet det.

I allafall i fredags märkte jag att det var en speciell stämning i gruppen. Det fnittrades och alla var liksom peppade inför något. Jag tänkte inte mer på det men igår såg jag på fb att hela gänget hade varit hemma hos den tjejen på middag och en massa alkohol. Alla skrev om hur trevligt de haft och att det snart måste göras om.

Jag blev så ledsen för att jag inte blev bjuden. Vet att det är löjligt och att man inte kan bjuda alla osv men känslan finns där ändå. Jag är alltid trevlig mot alla på jobbet. Ibland försöker jag tom föreslå lite aw med någon eller fest men det blir aldrig av.

Jag vet inte om de tycker illa om mig eller om de bara struntat i att bjuda mig. Det var folk som inte bkev bjudna men de är en eget team på jobbet.

Ville bara skriva av mig lite.

• Svar på tråden Jag blev inte bjuden
  • Anonym (Ooooo)

Klart du blev ledsen. Det dom sysslar med är mobbing och utfrysning och ALDRIG okej! Blir arg när jag läser hur dom fi**orna behandlar dig!!!

• Balahir
    Anonym (Ooooo) skrev 2011-02-06 08:10:40 följande:
    Klart du blev ledsen. Det dom sysslar med är mobbing och utfrysning och ALDRIG okej! Blir arg när jag läser hur dom fi**orna behandlar dig!!!
    lol?
    det är fan inte mobbing att välja att inte umgås med alla arbetskamrater på fritiden. skärp dig.
  • Anonym (Ooooo)
    Balahir skrev 2011-02-06 08:12:12 följande:
    lol?
    det är fan inte mobbing att välja att inte umgås med alla arbetskamrater på fritiden. skärp dig.
    Jag märker att du aldrig blivit utfrusen någon gång!
  • Balahir
    Anonym (Ooooo) skrev 2011-02-06 08:15:13 följande:
    Jag märker att du aldrig blivit utfrusen någon gång!
    vad har det med saken att göra?
    ska man tvingas att bjuda alla på jobbet fastän man inte vill?
  • Anonym (ledsen)
    Balahir skrev 2011-02-06 08:15:55 följande:
    Som jag skrev var det inte alla som blev bjudna utan tjejerna i det team vi jobbar i dvs 7 st 8 med mig. Jag tycker att det är en ganska tydlig avgränsning.
  • Annika123
    Balahir skrev 2011-02-06 08:15:55 följande:
    Bjuder man alla utom en i sitt team, så är det utan tvekan utfrysning.
  • Anonym (Ooooo)
    Annika123 skrev 2011-02-06 08:18:04 följande:
    Bjuder man alla utom en i sitt team, så är det utan tvekan utfrysning.
    Håller med!!! Och en form av MOBBING! men vissa verkar inte fatta det vilket är skrämmande!!!
  • NiXxI

Ni arbetar i ett Team och ni har varandra på Facebook? Då är det verkligen utfrysning de håller på med. Fruktansvärt ojuste och inte alls på något vis kul för dig som individ och lagkamrat

Skriv på den status på Facebook som berör detta och skriv något i stil med "Vad kul att ni haft så trevligt tillsammans"...inte mer, inte mindre.

Då har du vare sig varit otrevlig eller sagt något dumt öht, men förhoppningsvis planterat en tanke hos de berörda.... 

jahapp
  • sirisdotter

Om ni är en avgransad grupp på jobbet förstår jag verkligen att det känns.  Något liknande hände mig när jag var ny på en arbetsplats.    Märkte inget innan festen - dagen efter gick alla och fnissade och pratade om olika episoder som hade varit SÅ  roliga,

• Balahir
    FlamingRed skrev 2011-02-06 08:23:20 följande:
    För att miljön på jobbet skall fungerar givetvis, för man spenderar stor del av sitt liv och mentala kapacitet där.

I detta fall handlar det knappast om hur kul dom hade en enstaka kväll, utan hur en påbörjad utfrysning kan påverka situationen på jobbet.
    så miljön på jobbet funkar inte om man inte har privat kontakt (utanför jobbet) med sin arbetskamrater? BS.

och henne lilla försök till aw, det funkar kanske inte att gå ut efter jobbet när ts vill? denna "fest" kanske var planerad en månad eller två i förväg. dessa personer kan vara kompisar privat innan de började på samma jobb. ser INGEN anledning till att man ska bjuda med någon man inte vill umgås med.

TS skriver ingenstans att situationen på jobbet är jobbig.
Svar på tråden Jag blev inte bjuden