• Angels

Starta eget bidrag från AF

Min sambo ville söka starta egetstöd, men det var ingen ide enligt af. I hans bransch finns för mycket jobb. Han var lite besviken, medan jag ser det positiva i det. Det är ju större chans att företaget överlever om det finns en marknad som hungrar efter ens tjänster. Kan ju vara en anledning till att företag med starta egetstöd oftare går i konkurs, som någon ovan påpekade.

• Angels

Tja, han planerar starta inom byggbranchen så det kanske inte är så konstigt. Om han bara gör det han ska, dvs jobbar, så sköter jag resten. Dessutom undrar jag, kan man få starta egetstöd om man redan drivit ett AB tidigare? Känns inte så va? I så fall faller det på den punkten också. :)

• Angels
    Add3 skrev 2011-02-12 12:34:46 följande:
    Utan att kunna reglerna så utgår jag från att ett tidigare AB inte skall sätta stopp, så länge man inte äger det. Skall två personer leva på att EN producerar? Det verkar lite osäkert.
    :) Nej, jag ska inte leva på det. Tänker inte ens kräva betalt. Jag studerar just nu med mål att bli revisor, så jag tänkte väl mer på att jag skulle sköta det ekonomiska.

Är faktiskt osäker på sånt där. Kan ingenting egentligen om starta eget-bidraget, men jag läste lite om det på nätet och där står ingenting om att man inte kan få det om man är i en bransch som har god sysselsättning. Konstigt att AF sa så då?! :/
Svar på tråden Starta eget bidrag från AF