Inlägg från: tessanpower |Visa alla inlägg
  • tessanpower

Starta eget bidrag från AF

Jag undrar om det är någon här som har fått/ eller som har sökt starta eget bidrag hos AF. Jag sitter nu och jobbar med att fylla i affärsplanen och det skulle vara guld att hitta någon mera som också gör det.

Även du som håller på att starta företag/eller precis har startat företag utan AF är välkommen att höra av dig. Vi kan säkert stötta varandra ändå. Och finns det redan en sådan här tråd så länka gärna den till mig. Jag behöver nätverka för att inte bli helt tokig :D

• Svar på tråden Starta eget bidrag från AF
  • tessanpower

Supertack! Skall kolla in länken.

Jag skall starta en enskild firma och ha en webbutik. Har hittat en liten nisch, men jag är ganska hemlighetsfull (vet att det är tråkigt,men har ändå valt att vara det)

Har du ett företag?

• tessanpower

Vad spännande med fler som också ska söka/har fått starta eget bidrag.

Alle: Har du fått igång en bra omsättning nu så att du kan börja ta ut lön?

• tessanpower

Fick veta idag att det inte finns starta-eget bidrag längre :( Jag skulle lämna in min affärsplan idag. Det hade jag och handläggaren bestämt och nu plötsligt inget. Om 1 vecka är min föräldrarledighet slut och jag står utan jobb och utan a-kassa. Skit.

• tessanpower

Skumboll: Det är ju suveränt att de inte har stoppat alla bidrag :) Jag tycker det är guld att man kan få starta eget bidrag. Tyvärr verkar det ju inte gälla mig och min kommun längre. Vad jag fick höra var man tvungen att ha varit arbetslös i 10 år för att få bidraget.

Tyrese: 3 månader låter lite, men visst det är ju bättre än inget. Har du väntat länge på besked?

Svar på tråden Starta eget bidrag från AF