Jag bor också i en etta.Pojkvännern kommer förmodligen antingen ha egen lägenhet och va ås mycket osm möjligt hos mig hälldre en liten lägenhet än en stor så jag kan ha koll på allt när bebisen kommer, mitt första barn sov oftast i barnvagnen när hon var bebis då hon kände sig tryggast där, men då bodde exet å ja i en tvåa. Du kan ställa barnvagnen nära sängen så kan du höra o barnet andas och när de sover och vaknar i början kan man bli lätt orolig som första barns föräldrer och vill gärna hålla kolla å bebisen konstant. Vilket man ju ska göra också för att få anknytning.När bebisen blir lite äldre så kan han/hon ju sova i sängen om den har bra sovtider å så blir de lättare med amningen också om bebisen skulle vakna. Min dotter är idag 3 år och när hon kommer på besök bryr hon sig inte o ifall jag bor i en etta eller ett hus hon sa till sin mormor sist gång att hon kommer ihåg att varit i mammas hus, barn tänker inte på hur stort eller litet det är min dotter psringer omkring här i vardagsrummet och leker som om det vore världen största yta och på sommaren kan vi vara ute på balkongen, man har bättre koll bebisen och man har bättre koll på vad barnen gör och man kan vara med på ett annat sätt, för mig har upplevelserna bara varit positiva med små lägenheter. Jag ska också kanske ha barn och ja bor so m sagt ien lgh på ett kök vardagsru toalett å hall, dock kan ja kanske inte få in barnvagnen eftersom hallen e för trång, så jag tänkte köpa en vagga denna gång att ha vid sängen. Dessutom slipper man en såndär babymonitor elleva dom heter en sån där man kan höra om barnet skriker eller andas typ, man hör ju barnet om de soer brevid sängen. Önskar dig all lycka till kommer säkert gå jätte bra bry dig inte om va grannarna tycker tänker på dig och barnet i första hand.