Bo i en etta med barn
jag ser inget fel i att bo i en etta med ett barn. först vid 3-4 år kanske man skulle börja känna ett behov av att ge barnet eget rum! din lägenhet är ju stor för att vara en etta! har du en vrå du kan göra barnrum i? matdel eller genom att skärma av rummet med bokhyllor (de har en kollega till mig gjort snyggt!)? ett tips när barnet blir lite större och behöver ett eget krypin (ca 1,5 år) kan du ju skaffa en bäddsoffa till dig själv! jm har fina, en heter pelle som är väldigt bra (plats för täcke och bäddmadrass med lakanet på finns i ryggstödet!)
skulle vara kul å höra hur du löser möbleringen!
själv skulle jag köpa en spjälsäng med avtagbar långsida så kan barnet ha den till 2,5-3 års ålder. tex gulliver http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90115997 800kr
om du skärmar av med hyllor skulle jag ha hyllplanen främst in mot barnets vrå för förvaring i olika lådor som fås plats i hyllorna! så du enkelt kan få upp alla leksaker! en hylla i barnbordshöjd kan ju vara för lek, sätt en barnpall eller barnstol bredvid bara! (alltså ha hyllplanet som barnbord/lekbord! sätt ev spegel i för känsla av mer rymd!)
vi brukar bara få klagomål för vi bor två vuxna i en etta på 35 kvm... "har ni inte skaffat större än?!" svar "nej vi trivs bra och flyttar hellre till ordentligt stor när vi är klarstuderade!" (istället för först en två å sen till en fyra tex) många bara skakar på huvudet, så du e inte ensam! fortsätt tryck på att du trivs och att det går bra!