• Idha

Var besudlar du trosan?

Vi är nu flera som undrar varför i hela friden trosan är förstärkt i grenen, när extratyget ändå sitter på fel plats. Frågan är alltså - när du får mens (eller flytning/whatever), hamnar då blodet inom det förstärkta området?

Att förflytta trosan framåt så att tyget sitter på rätt plats brukar vara lönlöst, då trosan blir på tok för smal framtill. En besudlad trosa får man leva med, men det vore ju trevligt om fodret var på rätt plats. Det verkar lättare att omkonstruera trosan istället för underlivet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var besudlar du trosan?
  • IsDimma

Oftast framför extratyget

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • BlommyNess12
    För mig sitter extratyget precis där det ska! Det "slutar" precis ovanför klitoris på mig
  • Callistrate

Det beror lite på modellen på trosan. På de flesta av mina trosor (numera) hamnar det faktiskt rätt

• The past is now

Alltid framtill ovanför kanten på extratygen så med andra ord det fyller ingen funktion. Och nu när jag är gravid är det ju fan hopplöst att känna den där blöt iskalla känslan mot murvan. :-/

• Idha
    BlommyNess12 skrev 2011-02-06 17:17:47 följande:
    För mig sitter extratyget precis där det ska! Det "slutar" precis ovanför klitoris på mig
    Jomen det kan ju blöda framåt ändå - vilket det också gör även om tyget sitter där det ska rent anatomiskt, det skyddar inte tillräckligt långt fram. Självklart beror det på trosmodell också men det har ju fan aldrig hänt att tyget bakåt inte räckt till. För min del skulle de gärna få flytta fram hela fodringen 2-3 cm på samtliga trosor. Det finns några undantag, nämligen varianter av SOU som finns på Lindex, där tyget är lite längre framåt.
    Callistrate skrev 2011-02-06 17:20:04 följande:
    Det beror lite på modellen på trosan. På de flesta av mina trosor (numera) hamnar det faktiskt rätt
    Trostips? Vore ju fantastiskt att hitta ett företag som gör trosor med lite smartare placering av foder.
    The past is now skrev 2011-02-06 17:23:02 följande:
    Alltid framtill ovanför kanten på extratygen så med andra ord det fyller ingen funktion. Och nu när jag är gravid är det ju fan hopplöst att känna den där blöt iskalla känslan mot murvan. :-/
    Jag beklagar :/ Det är ett helvete, sannerligen.
    IsDimma skrev 2011-02-06 17:16:17 följande:
    Oftast framför extratyget
    Beklagligt. Kanske kan denna omröstning bidra med några tips på bättre modeller?
  • Joico

Oftast framför..
    Ytterligare fråga: Vad fyller fodret för funktion? Är det för att "whatever" inte ska läcka igenom lika lätt?

• Tecken

Jag sällar mig till framför-gänget. Men jag undrar vad som egentligen är syftet med "fodret"? Jag trodde det var en ren konstruktionsgrej: att det slits mest där (pga friktion/rörelse)?

• Meline

Besudlar, vad äckligt det låter :D
    Men framför blir det ju. Den där förstärningen har aldrig varit till någon nytta.

• Callistrate
    Idha skrev 2011-02-06 19:12:58 följande:
    Trostips? Vore ju fantastiskt att hitta ett företag som gör trosor med lite smartare placering av foder.
    Jag köper nästan samtliga mina trosor på topshop, modell vanlig trosa...
Svar på tråden Var besudlar du trosan?