• bodimit

Irriterande barn! Och jag låter mig irriteras!!!

Min dotter 4½ år har börjat gå mig lite på nerverna. Förut behövd jag inte "höja" rösten åt henne men nu så lyssnar hon brar inte! Skriker & gapar när hon inte får som hon vill. Det är sååå synd om henne hela tiden och hon försöker fejk host/spy också. men jag säger att jag är trött på att hon beter sig så. Det känns som att grannarna tror att vi nonchalerar/skadar vår dotter. För när hon inte är hemma så är hon hur söt & snäll som helst!
    Själv har jag alltid varit likadan när jag var liten, snäll borta men mot min mamma hemsk!  Men vad kan man göra!?!
    Det känns lite jobbigt. Och hon kan bli super arg!
    tips?
    Det är svårt att förklara exakt vad hon gör. men det börjar bli jobbigt nu...
    Men det är klart att jag älskar min lilla argbigga ändå =)

• Svar på tråden Irriterande barn! Och jag låter mig irriteras!!!
  • somanjot

Låter som min dotter. Vi har en massa konflikter och hon blir jätte arg för allt. Men när hon är borta är hon hur duktig som helst. Man blir så trött på allt gnäll och tjat hela tiden. Men det hör völ åldern till. Men det känns som om hon blivit en liten tonåring. Hoppas att det släpper snart.

Mvh Maria

• bodimit

Jag hoppas verkligen det bara är en fas. så det inte är så ända upp till "vuxen åldern"!

• Isalel

Jag startade en tråd om precis samma sak ungefär samtidigt som dig :) , mitt tålamod tryter verkligen när det gäller att gråta för "ingenting" och saker man inte KAN påverka!

Det vi blivit tvugna till att göra nu är att be honom gå in på sitt rum och stänga dörren, men anledning att vi får så ont i huvudet, och vi säger att han är välkommen ut precis när han vill och att vi kan prata, men att vi inte vill lyssna om han bara skriker...

• emelita

samma här fast hon blir 4 i april men framåt i språket så vi kan diskutera... men ej denna trots arga snutta nu..
    så blir som Erica86 vi köra med rumet.. hon får sånna raseri utbrott att hon river hela rumet o tar fösra bästa i bland o det får hon absolut inte göra med våra grejer... till slut brukar hon lugna ner sig så vi kan prata ut när hon vill.... men kan ta dit ;)

• Annaïck

Jaa du jag har två såna..det är väl bara att vänta tills de blir äldre och klokare....

• Ann11

Jag har hört att barnet tar konflikter med personer det är tryggt med. Det förklarar varför hon är jobbig mot dig men inte mot andra. Det hjälper ju inget men det kan vara en tröst!

Svar på tråden Irriterande barn! Och jag låter mig irriteras!!!