• geeken24

Helsingborg

Jag planerar att flytta till Helsingborg, jag har inte bott där tidigare så jag känner inte till jättemycket om staden.

Nu har jag fått erbjudande om en lägenhet på Drottninghög och de som känner till området har väl inte jättepositiva saker att säga precis. Jag är osäker. Vill inte lägga för mycket vikt vid att området har fått dåligt rykte, det kan vara trevligt att bo där ändå. Någon här som känner till området som har en åsikt??

Jag undrar också lite om Lussebäcken/Miatorp. Har tittat lite på lägenheter där med. Vad är det för ett område? 

• Svar på tråden Helsingborg
  • snusmumriken03

Hej! Jag har bott på drottninghøg.. Ryktet stæmmer, det ær inget bra område. Vi hade ofta inbrott i kællaren, någon stal barnvagnen i trapphuset, klæder førsvann från tvættstugan, min cykel blev stulen efter en dag, inbrott i bilen..... m.m.. Men det positiva med drottninghøg ær att du har mycket inom gångavstånd, pizzeria, affærer, ett dagis med bra personal, bibliotek, bassængerna m.m..
    En av anledningarna att vi flyttade var att jag inte ville att mitt barn skulle væxa upp dær. Men det ær billigt att bo dær och jag trivdes før det mesta!

• geeken24

Tack för ditt svar! Jag har inga barn, så det är inget jag behöver ta med i beräkningen, men förstår att du valde att flytta. Lägenheten är på Blåkullagatan. Ska titta på den imorgon och det hänger nog på om jag kommer gilla den...

• geeken24

Jo Miatorp tycker jag med låter som ett trevligare område. Men snart måste jag flytta från min studentlägenhet, och jag vet inte om jag får nån annan lägenhet ifall jag tackar nej till denna. Det känns därför lockande att tacka ja till denna, när jag nu väl fått en lägenhet...

• snusmumriken03

Ja men ta den på drottninghøg..inte så lætt att få tag på lgh i hbg och hyran ær inte så høg. Ha bara inte några værdesaker i kællaren eller i bilen. Som sagt så trivdes jag i stort sætt bra dær eftersom det var næra till så mycket.

• geeken24

Lägenheten på Drottninghög blev det! Tyckte mycket om lägenheten och de som har den nu verkade trivas bra där. Skulle det vara katastrof få jag väl leta upp nåt annat, men det tror jag inte :) Tackar så mycket för svar!

Svar på tråden Helsingborg