Inlägg från: mortill31980 |Visa alla inlägg
  • mortill31980

Hur ska jag göra? sälja eller inte? gud vad svårt!

Förstår er situation, och om mannen inte ställer upp att ta barnet när du vil till stallet, så blir det svårt att hinna med en häst.....  vet inte hur gammal unghästen är,men kanske ha honom på lösdrift någonstans i flock tills det är dax att rida in, eller låna ut honom.....  den äldre kan du ju ha medryttare till kanske några dgr i veckan?
    shettisen behöver du ju inte riktigt ännu.....
    Är själv ute efter en shettis till mina barn, är den snäll ,körd och riden kan jag vara intresserad.... att köpa el låna.

• mortill31980

Hej, ja då är han för liten...har en 5-åring, så hon behöver nog en större. + att vi har ston....   jo min man tycker också att hästar kostar pengar..pengar som man hade kunnat göra en resa för istället.....  så det är mkt gnäll om det hos oss också,trots att vi har eget stall och att vi har billigt foder....    Att ha en tävlingshäst skulle jag inte ha råd el tid med idagsläget......  sommartid är en annan sak att ha extra hästar, då slipper man foderkostnader....  lösdrift är nog bäst vintertid, det har vi till våra gamla hästar..spar tid!

Svar på tråden Hur ska jag göra? sälja eller inte? gud vad svårt!