• modesty74

Kan man ha väldigt ljus avföring efter en maginfluensa?

Det är min son som har vit/beige avföring. Han hade maginfluensa för en vecka sedan. Någon mer som haft väldigt ljus avföring eller har ett barn som har haft det efter en maginfluensa? Vill inte springa till läkaren i onödan, så om någon känner igen detta så kanske ni kan lugna mig. Min sons avföring är nästan i både färg och form som beige/vitmodellera (som man gör figurer av, ni vet).

• Svar på tråden Kan man ha väldigt ljus avföring efter en maginfluensa?
  • angellyn

har han spytt eller så?
    Kan helt enkelt vara så enkelt att han inte fått i sig tillräkligt med mat för att det ska bli nåt. man vet ju själv hur det kan vara efter en influensa. frågan e hur länge han haft det,ålder och om han ätit

• modesty74

Han är 3 år och spydde senast för 6 dagar sedan. Han har ätit massor sedan dess, så han har fått i sig mat. Tycker detta är jättekonstigt, men vi vuxna kan ju vara dåliga i magen länge efter en maginfluensa, men jag har aldrig tidigare sett beigevita bajskorvar. Mysko.
    Har någon annan sett sådan här färg på avföring?

• angellyn

Hmmmm... antagligen är det nog bara något tillfälligt, mår han inte dåligt så bör det inte vara någon fara. ring till vårdcentralen o fråga, vet bara att bebbisar kan få det ibland beroende på vad de ätit

Svar på tråden Kan man ha väldigt ljus avföring efter en maginfluensa?