• tvåvillblitre

Dagbok

Förra året fick jag en bok i julklapp av min mamma. Det var den dagbok som hon skrev under sin graviditet när hon väntade mig och efter det att jag föddes. Hon fortsatte skriva i den sporadiskt fram tills jag var 4 år.. I den boken kan jag läsa om alla känslor hon och pappa hade under graviditeten och när jag var liten, mina framsteg och speciella händelser. Pappa har också skrivit vid ett par tillfällen. Det är underbart att ha den boken!!!

Därför har jag idag varit och köpt en dagbok och kommer att sno min mammas koncept rakt av. Jag skriver till mitt lilla pyre, men det fungerar även som ett utlopp för mig för alla känslor, all glädje, all oro, alla förberedelser, alla reaktioner från omgivningen, min och min sambos relation och mycket mycket mer..

Ville ge detta tips till alla som väntar barn eller försöker bli gravida - det är ovärdeligt att få en sådan gåva som "vuxet" barn av sin mamma och jag älskar henne ännu mer för att hon tog sig tid och ork att tänka så långt framöver..

Kram!

• Svar på tråden Dagbok
  • fru bengtsson

Jag började skriva till min äldsta dotter ocså. Skrev i ca 2½ år, men tyvärr slöade jag till med det vid jul ifjol och så rann det ut i sanden...
    Ska nog försöka ta tag i det igen och dessutom påbörja en till min lilla tjej som nu är 4 månader.

• tvåvillblitre

2,5 år är väl inte fy skam! :) Det tycker jag var bra jobbat!
    Har börjat skriva dagbok mijoner gånger, men det rinner alltid ut i sanden! Hoppas det bli annorlunda denna gång nu när jag skriver till mitt barn... Man kan ju alltid hoppas! :)

• lollipop25

jag har skrivit var vecka under vår grav..., bäbisen är inte född ännu men jag tycker iaf att det är kul att läsa om våra känslor under dessa 9 månader, måste kännas helt underbart att få läsa vad dina föräldrar skrivit nu när du är vuxen. önskar mina hade gjort så..kram

• tvåvillblitre

Ja det är jätteroligt, men får en annan bild av sina föräldrar än den man skälv har så långt man kan minnas.. Om pappa som grät när vi var på semester när jag var ett år, blev matförgiftad och skulle få en spruta.. Mamma skrev om det i boken, det var andra gången hon såg pappa gråta. Å massa såna saker.. :) Mysigt!

Jag lovar att erat barn också kommer tycka att det är roligt att läsa om varje vecka under graviditeten! :)

• Linda å Fredde

Precis en sådan dagbok har jag skrivit sedan jag fick redan på att jag är gravid *S* Jätteroligt.. Skriver på svart papper m silverpenna.. superfint :)Med lite bilder, stickers i form av hjärtan, babykläder osv..

Håller med dig, helt underbart... *S*

• tvåvillblitre

:) Jag har oxå köpt klistermärken å så! Tänkte klistra in UL-bild, magfoton och sånt där på vägen sen.. Visst är det kul att greja med? Frågan är bara hur man ska hinna när bebben väl kommer ut..:)

• Linda å Fredde

Superkul!! har givetvis klistrat in UL bilderna å en massa text..d roliga är att Fredde ox skriver flitigt i dagboken *S*

Blir ju helt tokig då jag får syn på stickers som jag inte har...haha.. Glitter å tjafs, gillar allt sånt oxo.. Tror att det kommer att uppskattas när bebben blivit vuxen, precis som du gjorde!!

Kommer nog att fortsätta skriva efter födseln, men inte i samma utsträckning. Nu skriver jag för varje vecka, kan bli många sidor *S*
    Senare skaffar man sig en ny bok. "Mitt första år", eller ngt sånt.
    Ett fint tips som värmer hjärtat!!

Svar på tråden Dagbok