• MammaTillKevin

hur startade er förlossning?=)

Vill ni dela mer er av hur eran förlossning startade, vad ni gjorde då ni märkte att de var på gång? :) Behöver inte höra allt, bara början!

Och om det startade med vattenavgång, var gick vattnet? Soffan? Köket? Affären?

Tex, min förlossning startade med värkar i svanken, nedre delen av ryggen efter jag hade haft ett utbrott på min stackars sambo.  

• Svar på tråden hur startade er förlossning?=)
  • SofiaEmmy

...fick en blödning på morgonen sen satte det fart =)

• älskarlivet81

Jag trodde att jag var kass i magen, fick kramper som jag får emellanåt även i vanliga fall.. Men sen när vi satt i kö till sjukvårdsupplysningen började jag inse att kramperna kom regelbundet, så då insåg jag att det nog var värkar istället..

Jag duschade och försökte sen sova,klockan var  väl 23.30.. Började klocka värkar och insåg att de kom regelbundet, men i värkpausen (typ 3-4 minuter) lyckades jag slumra..

Vid 4-tiden åkte vi in till förlossningen, jag hade inte särskilt ont, men det var väldigt regelbundet. 4.40 blev jag inskriven och var öppen 6 cm.

10.20 föddes vår dotter. 

• luckyme83

mitt vatten gick 4 på morgonen..jag var på väg mot toaletten...sedan startade värkarna 2 timma senare.
    sonen var ute 21.49 på kvällen

med dottern vaknade jag runt 1 av värkar åkte in runt 3 och dottern var ute 4.24

• lövet2

Min första förlossning startade med att vattnet gick runt 5-tiden på morgonen. Jag låg och sov, så sängen blev alldeles blöt. Ingen förvarning förutom att jag kanske haft lite extra ont i ryggen dagen före ...

• katten korven

Drömde på natten om att jag hade värkar, vaknade till en gång i drömmen, (kanske en ensam värk?) Sen var det inget mer på hela dagen. Kände dock på mig att det var på, plus att jag var på BF+3... Vid middagen kl 18 fick jag sammandragningar som ganska fort övergick i ett glest värkarbete (6-7 min mellan). Efter tre timmar hemma åkte jag in. Väl inne satte det fart rejält och 2,5 timme senare är tösen född, på 2 krystvärkar. 'Vattenet gick 5 min innan hon föddes.

• Juhanna

Min andra förlossning startade med lite molvärk i svanken vit åtta tiden på kvällen, inget jag tänkte på då. gick och la mig lite senare på kvällen och vaknade klockan tolv av att vattnet gick i sängen sen satte värkarna igång med tre minuters mellanrum på en gång efter vattenavgång. En och en halv timme senare var dottern ute

• Drömmarmamman

Första förlossningen startade med diffusa värkar kl 07.00 och en liten blodblandad flytning.

Andra startade med att vattnet gick i sängen. Tidigare på dagen hade slemproppen gått och hela dagen hade jag och maken gått runt och varit nervösa då vi kände på oss att det var dags. Vattnet gick och krystvärkarna startade direkt.

• MammaTillKevin

Såå roligt att höra alla olika =) TACK! 

Tycker de är roligt att höra :)

Fler? 

• Therese H

Mitt vatten gick klockan 4 på morgonen när jag va på toaletten. Fick lite sammandragningar klockan 6 och va inne på förlossningen klockan 8 och va då öppen 4cm. Dottern är sedan född 12.47
    Hoppas på en liknande förlossning denna gång

Svar på tråden hur startade er förlossning?=)