• lenlag79

Hjärtljud under 140 = pojke?

Det sägs ju att om hjärtljuden är under 140 så blir det en pojke.
    Hur har det varit för er som har haft hjärtljud under 140? Vad blev det?

• Svar på tråden Hjärtljud under 140 = pojke?
  • WmammaW

På mig stämmer det.
    Har två flickor sen tidigare och deras hjärtljud låg alltid på 150-160
    Väntar nu en pojke och har hjärtljud på 135-140

• saltflingan

Mina båda pojkar har som lägst legat på 146. 

• Pyris

På alla mina 6 har faktiskt detta stämt.
    Flickorna hade högre än vad pojkarna hade. 

• Neasmamma

OT: men jag har en teori om hur man kan veta könet, min ena vännina kräktes hela tiden och mådde allmänt as och hon fick en flicka. En annan vännina mådde bra första graven och fick en pojke, andra graven mådde hon illa och spydde o ut kom en flicka. Vad tror ni om det då? Förlåt än en gång för OT:et =P

• jarlowronnestad

hihi min bebis ligger runt 150 slag/min och det ska vara en grabb om det stämmer,vi har kollat;) hahah,den teorin om att må mer illa med tös däremot tror jag faktiskt lite på,min första bebis va en tös och jag spydde och mådde as länge...Denna gången har jag inte mått illa och inte varit lika "stor" heller runt magen,nu har jag en boll mitt fram,inget på sidorna;) haha,så i vissa fall stämmer det nog!!

• Neasmamma

Det skulle ju vara lite kul om nån teori funka även om bebis är välkommen och önskad vilket som =P nu är jag iofs i början på graviditeten men jag har mått bra och inte spytt så det ska bli kul och se i september vad det är =)

• lenlag79
    Neasmamma skrev 2011-02-07 17:03:34 följande:
    OT: men jag har en teori om hur man kan veta könet, min ena vännina kräktes hela tiden och mådde allmänt as och hon fick en flicka. En annan vännina mådde bra första graven och fick en pojke, andra graven mådde hon illa och spydde o ut kom en flicka. Vad tror ni om det då? Förlåt än en gång för OT:et =P
    Ingen fara, det är väl ändå inte så mycket om OT. Det jag är inne på är ju myter och skrock kring graviditet, och dit ingår väl även det här med illamående.

Jag måde super när jag väntade dottern, inget illamående alls.
    Samma sak nu, ingen illamående. Fast jag vet ju inte vad det är som komma ska heller....
  • Zofian

Vi väntar en kille enligt rul och han ligger på 150 slag. Dock aktiv i magen då vi gjorde hjärtljuden.

• Eme1ie

Med första barnet 150-160 Flicka
    Andra barnet 136-145 Enligt RUL och TUL Flicka

Mamma till Felicia 091106
Svar på tråden Hjärtljud under 140 = pojke?