• Blå mosaik

När lämnade du ditt barn utan uppsikt i badkaret?

När lämnade du ditt barn utan konstant uppsikt i badkaret?
    Det jag menar är en situation som att dörren står öppen till badrummet och att du hör vad som händer samt sticker in huvudet då och då, men inte sitter och tittar på barnet oavbrutet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När lämnade du ditt barn utan uppsikt i badkaret?
  • Amazina

Min dotter är 2 och jag skulle aldrig lämna henne själv nu. Jag sysselsätter mig dock i badrummet. Städar, viker tvätt, målar naglarna, sminkar mig. Det har hänt att hon vridit på skållhett vatten, att hon stått upp och halkat eller försökt klättra ut. Skulle aldrig förlåta mig om något hände.

• u77

Nu är sonen 4 år, och inte förrens nu vågar jag lämna honom utan större uppsikt i badet.
    Men jag ropar till honom om han är för tyst, och går in och tittar.

• krompa

Äldsta barnet är 4½ år så jag har än inte lämnat honom själv.

• Tant Green

Dottern var nästan 4,5 när vi flyttade till en lägenhet med badkar, så någon gång efter det var det. Hon badar ju inte själv längre stunder, men jag kan gå ut och hämta något i ett annat rum eller så.

• Blå Flygare

Älsta är 4½ och nu börjar jag fundera på om jag skulle våga. Men eftersom jag inte känner mig helt säker på om hon skulle resa sig om hon ramlade med ansiktet neråt varje gång till 100% så väntar jag lite till. Hon har ju en lillebror (23 mån) som behöver hökögon på sig.

• Runguska

Det har inte hänt än sonen är snart 3. Däremot brukar jag passa på att fylla en tvättmaskin då vi ändå är där. (Kombinerat badrum/tvättstuga.)

• lövet2

Hon var runt 5 år första gången. Innan dess envisades hon med att försöka göra livsfarliga konster så fort jag tittade bort ...

• Queenie70

Min badar själv i sin badbalja, men dä får han knappt plats så det känns otroligt att han skulle lyckas drunkna där. Men jag tittar in, lyssnar och skulle inte sätta mig i godan ro med hög musik eller tv på. Han är 2 år och 7 månader.

• canmamma

Runt 2 1/2 år då han var ganska säker i vattnet. Men vi håller oss hela tiden på samma våningsplan och åtminstone inom hörhåll - oftast synhåll med.

• Busbellan

Hon var nog runt 1,5-2 år när jag lämnade badrummet då och då men forfarande var inom hörhåll
    Hon fick dock bada utan uppsikt tillsammans med storasyster tidigare än så

Mamma till Nora, August och Ella
Svar på tråden När lämnade du ditt barn utan uppsikt i badkaret?