Inlägg från: Anonym (Aldrig hört) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Aldrig hört)

Springmask kryper in i slidan

Barnen har smittat mig med springmask och vi har behandlat. Är pedagog o har haft det en gång tidigare. Båda gångerna har det kliat även inne i slidan o jag har hittat maskar därinne. Har aldrig läst annat än att de lägger ägg vid ändtarmsmynningen. Vad har de ut av att krypa in i slidan, undrar man? Fick det problemet innan jag hade barn, så det skadade ju inget. Men man läser överallt att springmask är så ofarligt. Nån som varit med om detta eller vet mer?

• Svar på tråden Springmask kryper in i slidan
  • Anonym (Aldrig hört)

Ja, jag tycker det är väldigt märkligt att det inte informeras om detta. Behandlade igår, så jag vet inte än.

• Anonym (Aldrig hört)
    Marzenie o dziecko skrev 2011-02-09 00:12:04 följande:
    De lägger ägg där.jag fick såna en gång när jag var liten. Läkaren sa åt mig att sluta bita på naglarna och att man skulle tvätts händerna noga när man varit ute och lekt.
    Biter inte på naglarna o tvättar händerna när jag varit ute i jord o sand. Nej, de lägger inte ägg i slidan.
  • Anonym (Aldrig hört)
    071001 skrev 2011-02-09 14:03:57 följande:
    Uuuh! Vad får man springmask av?
    Av små barn som man är mamma åt eller jobbar med att ta hand om. Luftburet också.
  • Anonym (Aldrig hört)
    Marzenie o dziecko skrev 2011-02-10 00:39:58 följande:
    Du kanske inte har städat ordentligt...Ägg kan överleva i damm i 2 veckor och man kan därför också smittas när man andas in damm.
    Varför skulle jag inte ha gjort det?
  • Anonym (Aldrig hört)

[quote][quote-nick]Anonym skrev 2011-02-10 00:42:24 följande:[/quote-nick]Akta så masken inte hittar in till livmodern och göttar sig, vem vill veta vad som kommer efter 9 månader då ;D[/quote

Extremt okänsligt! Tycker du ska be om ursäkt!

• Anonym (Aldrig hört)
    Anonym (: )) skrev 2011-02-10 10:23:46 följande:
    Hon skrev svaret i samma fråga : ) att äggen kan finnas kvar i dammet : ) Och attd u kunnat blivit smittat på så sätt antar jag : )

läskigt med springmask hoppas det går över av behandlingen nu !
    Man förutsätter inte att någon inte städat!
  • Anonym (Aldrig hört)
    Anonym skrev 2011-02-10 10:30:31 följande:
    Springmask är ju vanligt bland barn och lever man med barn eller jobbar med dem är det lätt att smittas. Spelar det någon roll hur ?  Har hört någon gång det där med att de tar sig till slidan. Läs på 1177, där kanske står något.
    Tråden startades inte för att det spelar nån roll,om du läser igen.
Svar på tråden Springmask kryper in i slidan