• Anonym

Hon låtsades vara mej, sen tog hon mitt jobb...

I fredags blev jag erbjuden ett jobb som jag verkligen vill ha. Idag skulle jag dit och skriva på alla papper osv, och därefter börja jobba på måndag.

Min svägerska har varit arbetslös länge och är tydligen villig att göra vadsomhelst för att få ett jobb. Hon ringde företaget igår, låtsades vara jag och tackade sedan nej i mitt namn. Därefter gick hon in på företaget och ansökte om jobbet själv. Hon fick skriva på papprena på en gång då dom behöver anställa så fort som möjligt.

Fy fan vad fult gjort! Vad kan ja göra? Har ringt och pratat med företaget, och då hon redan hunnit skriva på papprena så kan dom inte ge tillbaka jobbet till mej tydligen. Men dom borde väl kunna avskeda henne då hon ljugit och låtsats vara jag?

Behöver alla råd och all hjälp jag kan få just nu, för såhär gör man bara inte! Är så jäkla ledsen och besviken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-08 15:19
    Ok.

Min svägerska dök upp. Först spelade hon ovetandes. Så pass att hon låtsades att hon inte kände mej öht. Efter nån minut sa hon "Aaah, men det är ju du som strular med min bror".. Hehe, vi har varit gifta i åtta år och hon bor bara ett kvarter bort.. Men men. Ägaren kollade iallafall den personalansvariges telefonlista, hon hade ringt från sitt eget nummer när hon låtsades vara jag. Så hon hade liksom inte så mycket att komma med. Tillslut erkände hon att det var hon som hade ringt, men sa att det var jag som hade bett henne. Ägaren frågade såhär "Du ljuger aldrig en gång va?" Det var ju lite som nån kuggfråga så hon sa både ja och nej. Hon fick iallafall sparken med omedelbar verkan...
    Jag behövde inte säga speciellt mycket öht, svägerskan klarade det så bra själv. Jag satt kvar när hon blev tillsagd att gå och så började ägaren prata om att han ville polisanmäla. Men jag skippar den biten känner jag, vill bara få den upprättelse jag förtjänar.

Det slutade iallafall med att ägaren tog mej i hand och önskade mej välkommen till mitt nya jobb! *GLAD* Så nu har jag skrivit på kontrakt och ingen kan ta mitt drömjobb ifrån mej! Är så jäkla överlycklig!

Så det slutade bra ändå. Varken jag eller min man kommer hålla aktiv kontakt med svägerskan nu, hon är ju bara för mycket. Släkten är faktist värst ibland...
  • Svar på tråden Hon låtsades vara mej, sen tog hon mitt jobb...
  • Anonym

Polisanmäl henne om du tycker att det är värt det.

• MariaM78a

Oj trodde inte det fanns någon som kunde göra så. Vad fult! De måste ju kunna göra något...

• Anonym

Fy fan vad ruttet gjort, hoppas de sparkar henne direkt.

• Tittij

De har väl antagligen gett henne en provanställning? Den kan de säga upp på en gång.
    Fråga företaget om de verkligen vill ha en sån som anställd....

Och håller med de andra, anmäl henne! Låt henne inte komma undan med det här! Jävla människa!!

• Lotusblomma

Kontakta någon högre chef på företaget o berätta vad som hänt. Vilket företag kan vilja ha en sådan lögnaktig person anställd? Jag skulle dragit ögonen åt mig på en gång om jag var chef där...
    Jösses alltså, en del slutar aldrig förvåna.
    Ja, gör en anmälan också. Hon har ju "tagit" din identitet, kan inte tänka mig att det inte finns någon lag eller regel för det hon gjort...

• Veritas18

Jag hade först anmält henne sen åkt hem till henne och slagit henne.
    Seriöst, vem gör så?!?!

• Grätchen

Shit, va fult gjort. vad säger din bror då?

• BymBym

Men OJ!
    Det måste de väl kunna göra något åt?? Försök få tag på en högre chef. För vill de ha en anställd med sån brist på moral???

• Insatt

Herregud vilken gemen människa! Jag har aldrig hört nått liknande. Precis som andra säger fattar jag inte att ett företag vill ha en sådan person som anställd. Hon verkar ju vara gränslös i sin personlighet.

Svar på tråden Hon låtsades vara mej, sen tog hon mitt jobb...