• Heureka

Aldrig är man nöjd..........

Detta kan tyckas som ett lyx-problem, eller inte ens som ett problem, men jag blir ledsen och måste bara få skriva av mig,

Efter två år av försök och utredning blev vi gravida genom IVF och fick för ett år sedan en dotter, Jag vill gärna ha fler barn och önskar sätta igång med syskonförsök till hösten.

Under graviditeten fick jag nytt jobb. Har en manlig chef som är otroligt jämnställd och tycker det är självklart att man skaffar barn och är hemma med familjen. En helt suverän arbetsplats och chef nu när jag själv har barn. MEN problemet ligger i att han minst 1 gång i veckan kommer med kommentaren -  när du får nästa barn då....... eller - när 2:an kommer då...........

Han känner inte till vår situation med IVF. Blir bara så ledsen när jag tänkte på det, tänk om vi inte får några fler barn? Tänk om det tar flera år? Blir så ledsen över att folk tar förgivet att det bara är att skaffa ett till när man vill.

Som sagt, ett lyxproblem egentligen. Men kan inte sluta tänka..........

Underbara, älskade lilla Freja, äntligen är du här 10/1-10
  • Svar på tråden Aldrig är man nöjd..........
  • Caranlachiel

Jag tycker du ska ta upp det med din chef om du tycker det känns jobbigt. Han verkar vara inkännande och förstående i övrigt, och det skulle väl vara skönt att ha din chef som stöd i den här processen också?

Lill-Erik kom till oss 2009-04-06!
  • Ramborg

Håller med, berätta som det är för chefen, han verkar vara en bra person i övrigt.

Svar på tråden Aldrig är man nöjd..........