• Anonym

gravid och vibrationer i magen!

Har kommit halvägs i min graviditet. Känner fosterrörelser någon gång per dag. Men i bland vibreraar de också hmmm. Någon som vart med om att det vibrerar när man känns fosterrörelser? Är de också bebisen eller va kan det vara??

• Svar på tråden gravid och vibrationer i magen!
  • NiXxI

Jag fick höra att pojkar "rös" till efter de urinerat i magen, därav vibrationskänslan....fast jag fick tre flickor då , trots denna känslan

jahapp
  • Anonym

asså :P haha va lustigt kan säga att denna lill* rakaren lär kissa kanska mycket haha. Kände du av det ofta eller? :)

• TeZs

Jag är i v.32 nu men precis som du så har jag kännt massa vibrationer...väntar 4:e barnet, en pojke...kan inte minnas att jag kännt så här med mina andra barn (pojke,flicka,pojke).
    De är som att någon har lagt en mobil telefon som vibrerar i magen hehe lustig känsla!

stolt mamma till Oliwer, Felicia och Elias!
  • The past is now

Men hjälp då inbillar jag mig inte! Har aldrig känt så här förr, väntar nu en flicka och det vibrerar/darrar och sprkas..hehe! 

VARFÖR är det så?  

• Anonym

konstigt att det kan kännas så tydligt :P trodde att jag också ibillade mig först med det kan vibrera ganska mycket och sen ett mellan rum och sen vibration igen :P kan ju säga att det lär ju kissa ganska mkt hahaha.

• Mammisen

Det kan inte vara babyhicka då? Det känns som ett tickande i magen typ. Kanske inte alls samma känsla som du har men :)

• Liten men naggande

är  i v 22 och har haft liknande i några veckor. Har dock helt tiden bara trott/tänkt att det är liten i magen som stökar runt. Får ju vanliga sparkar också... känner mig inte ett dugg bekymrad utan det enda som har hänt är att hon nu har fått smeknamnet "humlan"

• TeZs

här är det inte hicka, det är helt annorlunda med hickandet mot vibrerandet/vibrationerna!

stolt mamma till Oliwer, Felicia och Elias!
Svar på tråden gravid och vibrationer i magen!