• Gaytjej

Frågor till er vars förlossning/ar/ startat med vattenavgång!

1) Hur snart efter vattenavgången körde värkarbetet igång?
    2) Hur lång tid tog det mellan ett etablerat värkarbete och tills dess att barnet var ute?
    3) Om du  har fått fler barn: Hur startade dessa förlossningar?

• Svar på tråden Frågor till er vars förlossning/ar/ startat med vattenavgång!
  • Cherry09

1). Direkt!
    2.) barn nr 1: ca 6 timmar    barn nr 2 ca 3 timmar
    3.) Båda mina förlossningar startade exakt likadant. och båda på BF +3  

• Therese H

Oj... *tänker*
    Vattnet gick vid 04. Sammandragningarna började runt 06-tiden. Kom in på förlossningen kl 08, då öppen 4cm. Krystvärkar kl 12, dottern förr 12.47

Väntar nu 2an och hoppas på liknande förlossning

• camillaoadde

Värkarna började ett dygn efter vattenavgång, hade värkar i 24 timmar innan barnet var ute...

Andra barnet började med värkar, hade väl regelbundna värkar som gjorde ont från 20.00 på kvällen ungefär och vattnet gick 22.30 och hon är född 22.33.....

• KMJ

1) 1 tim med första barnet 30 min mitt tredje barn

2) ca. 14 tim med första, ca 12 med tredje

3) Andra barnet började med värkar som blev mer och mer starka och täta tog ungefär lika lång tid som de andra två.

• Alexi

1: Kanske 8-10 timmar
    2: Etablerat värkarbete - födsel ca 14 timmar
    3: Med värkar

• canmamma

Ungefär så här:

Vattnet gick vid midnatt och startade värkarbetet. Men värkarna var rätt så mesiga och oregelbundna, men täta. Vi åkte in på morgonkvisten och sonen kom ut tidig eftermiddag. 

• Miss Skellington

Vattnet gick runt 23-tiden. Värkarna blev regelbundna ett drygt dygn efter vattenavgång, vid 01-tiden. 11 timmar senare var barnet ute. BF-10

Andra förlossningen startade med värkar. Ingen vattenavgång, de fick ta hål på hinnorna på förlossningen. Det tog 5 timmar mellan första värk och födelse. BF+12.

Resistance is futile...
  • Mineo

1. Vattnet började sippra vid 22, kl 1 sa det "pang" och vattnet gick på "riktigt". Fick värkar vid 3:30 och var då fullt öppen!
    2. Han är född kl 10, så 12 h efter att vattnet började sippra och 6,5 h från värkstart.
    3. Detta var mitt första barn... andra barnet började med värkar kl 2:30, de tog vattnet vid 12 och han är född 12:20.

♥ Son 2005 ♥ Son 2006 ♥ Bäbis bf 110720 ♥
  • Joddan

1)Direkt men avstannade efter 4 timmar
    2)Han var ute 3 dygn senare. Fick efter 65 timmar oregelbundna värkar dropp och efter det satte igång tog det 12 timmar
    3)Är i v31 nu så det återstår att se. Gissar på vattenavgång denna bebis också!

• jaghetersophia

1) ca 1 timme
    2) regelbundna värkar efter ca 2½ timme och hon föddes 11 timmar därefter
    3) Har bf om 20 dagar så vi får se :)

Svar på tråden Frågor till er vars förlossning/ar/ startat med vattenavgång!