• Luulu

Klippa håret KORT trots krulligt hår?!

Jag vill verkligen klippa av mig håret kort, alltså kort kort men vet inte om jag vågar eftersom jag har väldigt lockigt hår och är rädd för att det bara ska se ut som "tantkrull" när det blir kort.

Så är det någon som har erfarenhet av detta, att det kanske inte alls blir krulligt när det är kort även fast jag har det med långt hår?
    Jag förstår att det är olika från person till person men finns det något hopp? :P

Jag har ALLTID håret uppsatt och klarar helt enkelt inte av att ha det utsläppt, får panik. Så vill göra en förändring!!

Mamma till Wilde 091230 & en till i magen - louisevestin.blogspot.com/
  • Svar på tråden Klippa håret KORT trots krulligt hår?!
  • Snooze

Jag har riktigt krulligt hår och klipper det ofta kort. Men då menar jag KORT, måste klippa innanför första locken om du förstår hur jag menar Och hålla det så kort är ett himla jobb och förbaskat mycket spring till frisören så det löste jag genom att raka mej, då kunde karln fixa det

• carolinae

Jag har haft kort hår och väldigt lockigt... kolla i min blogg... dagens inlägg så ser du en korthårig bild!! Jag älskade mitt lockiga korta hår... men ombyte förnöjer så nu är det halvlångt igen!! :)

• Alis volat propriis

har inte lockigt hår själv men flera kompisar som har det, och har klippt sig korta också. de säger att det inte är alla frisörer som kan klippa i lockigt hår så mitt tips är att hitta någon som verkligen kan lockigt hår, för det beter sig tydligen inte som rakt hår! för övrigt så är "tantfrisyrer" coola

• Luulu

Tack för era svar,  i förrgår bokade jag en tid hos en frisör jag fått många rekomendationer om och fick en tid redan igår, så nu är håret kort, och vet ni vad, det blev bra!! :)

• Luulu
    Luulu skrev 2011-02-11 08:03:00 följande:
    Tack för era svar,  i förrgår bokade jag en tid hos en frisör jag fått många rekomendationer om och fick en tid redan igår, så nu är håret kort, och vet ni vad, det blev bra!! :)
    Bild finns i galleri om ni vill se:)
Svar på tråden Klippa håret KORT trots krulligt hår?!