• Rafael90

ÅÅåååh jag blir så sur!

Har gått runt på stan i timmar idag och letat kläder. Har hittat massor som ser fint ut, sen tittar jag på storlekarna och ser att det minsta de har är 36. När jag frågar efter mindre storlekar får jag svaret "nej, vi säljer inte mindre än 34/36". Varför inte?! För att  klädaffärerna slutat sälja mindre storlekar för att svenska damer känner sig feta! Så vi som behöver storlek 32 får gå nakna eller handla barnkläder så att mulliga tjejer kan känna sig smala istället för att motionera och äta rätt som vanligt folk!

OBS! Jag säger INTE att man måste vara mullig för att ha storlek 36 och uppåt, men jag är inte supersmal heller och ändå sitter storlek 34 som ett tält. Varför är det okej med storlek 50 och uppåt men inte storlekar under 34??

• Svar på tråden ÅÅåååh jag blir så sur!
  • luckynumber

Jag känner igen det där men nu har jag vuxit till mig lite på gamla dar, och efter ett bar barn men jag hade 32/34 förut men då fanns det iaf på H&M oftast men nu är det lika begränsat med mini storlekar som med stora storlekar (och antagligen mer begränsat om man frågar dom i stl 32 och mindre om man frågar dom i 58, som det brukar vara)!

• C K

För att vårt svenska skitsamhälle, om man nu får uttrycka sig så är så jävla rädda för kritik, de anpassar sig hellre efter "onormala" normer än att blir kritiserade!

Hade jag haft ekonomiska möjligheter att bo utomlands hade jag gjort det direkt, flyttat till ett land där man inte betalar skatt, och får välja själv vart sina surt förvärvade pengar går till! :)

• TjockKatt

Dom säljer ju inte kläder som inte går åt? Det är ju medium som går åt först, givetvis köper dom in fler kläder i den storleken. Det mesta går ju att sy in.

• luckynumber
    C K skrev 2011-02-11 00:36:59 följande:
    För att vårt svenska skitsamhälle, om man nu får uttrycka sig så är så jävla rädda för kritik, de anpassar sig hellre efter "onormala" normer än att blir kritiserade!

Hade jag haft ekonomiska möjligheter att bo utomlands hade jag gjort det direkt, flyttat till ett land där man inte betalar skatt, och får välja själv vart sina surt förvärvade pengar går till! :)
    Fast stl 36 är väl ganska normalt? och skattepengar får jag inte alls in i diskussionen, har du må hända haft strider med FL-maffian ikväll C K?  
  • QueenK

Tro inte att det är lättare att hitta kläder när man har 40+ i storlek!! Jeez, finns ju aldrig något snyggt i större storlekar!

Knowledge comes from others, wisdom from within
  • Catgodess

Är inte vidare lätt att hitta billiga bhar heller om man är större än normen i kupstorlek, de flesta affärer typ HM, Lindex, Kappahl har inte bhar i 75E och då har jag inte silikoninlägg, är född såhär. Vissa storlekar är gångbarare än andra det är tydligen bara att acceptera.

• Em00

Storlekar från typ 42(/44) är lika svårt att hitta... speciellt snygga...
    och då är det nog en rätt vanlig storlek nu för tiden.

• Red Velvet
    Catgodess skrev 2011-02-11 01:41:14 följande:
    Är inte vidare lätt att hitta billiga bhar heller om man är större än normen i kupstorlek, de flesta affärer typ HM, Lindex, Kappahl har inte bhar i 75E och då har jag inte silikoninlägg, är född såhär. Vissa storlekar är gångbarare än andra det är tydligen bara att acceptera.
    Det med bh-storlekar känner jag allt för väl igen. "Fattar inte att dom inte tar in av de större storlekarna, är det för att plattbröstade damer inte ska känna sig som pojkar?" *sjunker till ts nivå*
  • Joico

När det är rea så är det ofta bara XS och S som hänger kvar...

• Rafael90
    Red Velvet skrev 2011-02-11 02:03:15 följande:
    Det med bh-storlekar känner jag allt för väl igen. "Fattar inte att dom inte tar in av de större storlekarna, är det för att plattbröstade damer inte ska känna sig som pojkar?" *sjunker till ts nivå*
    Vad menar du med "sjunker" till min nivå? Och hur hade det där med bh:arna något alls med det här att göra, läs igenom din mening så ser du att den inte är vettig alls.

Anledningen att storlekarna blivit större nu och att jag som tidigare kunde ha 34-36 utan problem nu inte ens kan ha 34 utan att det hänger som ett tält - ÄR att tjejer blivit fetare och klädaffärerna tänkte "okej, då gör vi storlekarna större så att även tjockare tjejer kan tänka att JAG kan minsann passa i storlek 34!". Ser ingen som helst poäng med det. Varför inte bara göra en extra storlek åt det större hållet och låta storlekarna heta det de heter, istället för att ta bort den minsta storleken? Man går ju inte runt med en skylt där det står "jag har storlek 38" eller nåt.
Svar på tråden ÅÅåååh jag blir så sur!